Rdzewieją na potęgę. Szwedzi opublikowali ranking marek

Zabezpieczenie antykorozyjne to jeden z najważniejszych aspektów długowieczności pojazdów. Wie o tym każdy, kto przez dłuższy czas używał w Polsce samochodu, nie posiadając garażu. Niektórzy mają jednak gorzej. Szwedzki magazyn "Vi Bilägare" przeanalizował, które marki najlepiej radzą sobie z pokonaniem rdzy.

rdzaZdjęcie ilustracyjne
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | materiały prasowe
oprac.  TBU, ARU

Dla wielu kierowców ochrona przed korozją staje się kluczowym aspektem użytkowania pojazdu, zwłaszcza w krajach o surowych warunkach klimatycznych, jak Szwecja. To właśnie tamtejszy magazyn "Vi Bilägare" przeprowadził szczegółowe badania nad poziomem zabezpieczenia antykorozyjnego różnych marek samochodów. Wyniki tych badań mogą być cenne dla tych, którzy przymierzają się do zakupu auta, ale już dziś wiedzą, że będzie ono stało zwykle "pod chmurką".

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Elektryczna Mazda 6e. Ale z tym ładowaniem to dajcie spokój, kto to widział

Szczegółowe testy przeprowadzone przez "Vi Bilägare" uwzględniły aspekty takie jak grubość lakieru, jakość zabezpieczenia profili wewnętrznych oraz wytrzymałość elementów zawieszenia i konstrukcji nadwozia. Na podstawie tych badań powstał ranking, który ukazuje skuteczność zabezpieczeń różnych marek. Każdej z nich przydzielono wynik punktowy - im więcej, tym lepiej. Oto wyniki:

  1. Porsche – 5 punktów
  2. Jaguar – 4,7
  3. Nio – 4,5
  4. BMW – 4,1
  5. Audi / Mini – 4,0
  6. Mercedes – 3,9
  7. Renault – 3,7
  8. Volkswagen/ Seat – 3,6
  9. Dacia – 3,5
  10. Tesla / Škoda – 3,4
  11. Lexus – 3,3
  12. Średnia – 3,1
  13. Alfa Romeo – 3,0
  14. BYD – 3,0
  15. Cupra – 3,0
  16. Polestar / Volvo – 3,0
  17. Kia / Hyundai – 2,9
  18. Nissan - 2,7
  19. Peugeot / Opel – 2,6
  20. Jeep / MG – 2,5
  21. Citroën – 2,4
  22. Mazda – 2,3
  23. Ford / Toyota – 2,2
  24. DS / Fiat / Hongqi / Lynk&Co / Mitsubishi / Range Rover / Subaru / Suzuki – 2,0
  25. Honda – 1,8

Marką, która zaskoczyła swoją pozycją, jest chiński producent Nio, znajdujący się w pierwszej czwórce. Dowodzi to, że koncerny Państwa Środka również inwestują w efektywne technologie ochronne dla swoich pojazdów. Z kolei Volvo, pomimo swojej renomy, nie osiągnęło oczekiwanej pozycji, co musi stanowić niespodziankę dla wielu miłośników tej szwedzkiej marki.

Na końcu stawki uplasowali się producenci japońscy. Subaru, Suzuki i Honda zamykają listę.

Wybrane dla Ciebie

Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach