Jak przechowywać opony w domu?

Właściwe magazynowe opon jest istotne ze względu na ich właściwości. Wystarczy zastosować kilka praktycznych wskazówek, by ogumienie służyło przez wiele lat. Dlatego jego właściwe przechowywanie jest takie ważne.

Tak można przechowywać opony, ale jeśli są założone na felgi i napompowaneTak można przechowywać opony, ale jeśli są założone na felgi i napompowane
Maciej Gis

Część właścicieli pojazdów przechowuje opony w magazynach należących do wulkanizatorów. Jednak wielu z nich trzyma je w garażach, w warsztatach, piwnicach i na balkonach. Niektórzy korzystają przy tym z wieszaków i stojaków, które są poręczne i gwarantują optymalne warunki leżakowania.

Zasady przechowywania opon

Równie istotne co uchwyty i regały jest to, by podczas przechowywania ogumienia pamiętać o podstawowych zasadach układania. Opony bez felg mogą być ustawione pionowo, jedna obok drugiej i obracane o 90 stopni raz w miesiącu. Można je też położyć, ale nigdy nie kłaść jedna na drugiej. Wymaga to jednak dużej przestrzeni. A przy tym obracania co jakiś czas.

Koła, czyli opony z felgami, można układać jedno na drugim, choć zaleca się zmieniać kolejność ich ułożenia raz na kilka tygodni. Można je także ustawić pionowo, jedno obok drugiego.

Pamiętać należy również, że kluczową kwestią – z punktu widzenia właściwości – są warunki panujące w otoczeniu ogumienia. W pobliżu opon nie powinny znajdować się źródła ciepła (kaloryfery, piece) oraz pracujące urządzenia elektryczne, ponieważ wysoka temperatura wpływa na zmiany w strukturze gumy. Miejsca, które nie są wentylowane i znajdują się w nich maszyny elektryczne (np. transformatory i spawarki) generujące ozon (przyspiesza starzenie gumy), dyskwalifikują je jako magazyn.

Najlepsze jest suche i przewiewne pomieszczenie, w którym panuje stała, najlepiej dodatnia temperatura. Właściciele pojazdów muszą również pamiętać, że ciśnienie w przechowywanych kołach powinno być identyczne, jak podczas eksploatacji, by guma była cały czas właściwie naprężona.

Ile kosztują stojaki na koła?

Stojaków na koła jest na rynku bardzo dużo. Ich ceny rozpoczynają się od kilkudziesięciu złotych. Dla przykładu prosty stojak, gdzie opony ustawia się w pionie to wydatek 39,99 zł. Z kolei jego odmiana, gdzie koła są w pozycji poziomej to wydatek około 60 zł. Są też warianty bardziej rozbudowane, gdzie zmieszczą się dwa komplety (ok. 90 zł). Tym samym zakup takiego stojaka nie jest wyjątkowo drogi. Wszystko zależy tak naprawdę od potrzeb i... miejsca jego ustawienia.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello