Jak powstają kukły do testów bezpieczeństwa?

Testy bezpieczeństwa pojazdów to bardzo przydatna rzecz. Dzięki niej wiemy, iż auto do którego wsiadamy jest pojazdem bezpiecznym i w razie ewentualnego wypadku uchroni nas przed poważnymi obrażeniami. W owych testach korzysta się ze specjalnych kukieł, do których uprzednio podłączane są czujniki. To one później pokazują, które części ciała są najbardziej narażone na uszkodzenie, w momencie zderzenia. Firma General Motors zaprezentowała ciekawy materiał wideo. Pokazuje on, w jaki sposób powstają takie kukły.

Obraz
Mateusz Gajewski

Testy bezpieczeństwa pojazdów to bardzo przydatna rzecz. Dzięki niej wiemy, iż auto do którego wsiadamy jest pojazdem bezpiecznym i w razie ewentualnego wypadku uchroni nas przed poważnymi obrażeniami. W owych testach korzysta się ze specjalnych kukieł, do których uprzednio podłączane są czujniki. To one później pokazują, które części ciała są najbardziej narażone na uszkodzenie, w momencie zderzenia. Firma General Motors zaprezentowała ciekawy materiał wideo. Pokazuje on, w jaki sposób powstają takie kukły.

Z krótkiego, 2-minutowego filmu dowiadujemy się m.in. że kukły wykorzystywane przez firmę General Motors mają 50 do 100 czujników mierzących oddziaływanie pojazdu na ciało człowieka, w momencie wypadku. Ponadto, każda kukła podłączona jest do małego urządzenia, które rozmiarami nie odbiega od telefonu komórkowego, zajmującego się zbieraniem i magazynowaniem informacji z czujników.

PS. Swoją drogą, czy wiedzieliście, że ubrania na kukłach są zakładane po to, aby sprawić by kukła zachowywała się na siedzeniu jak zwykły człowiek? A fakt, że ubrania są różowe nie ma związku z aktualnie panującymi trendami. Po prostu ten kolor dobrze wychodzi na zdjęciach.

Źródło: autoblog

Wybrane dla Ciebie

Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km