WAŻNE
TERAZ

Rosyjskie drony naruszyły przestrzeń powietrzną Polski

Jak feniks z popiołów – Saab PhoeniX

W Genewie światło dzienne ujrzał nowy sportowy koncept Phoenix w wykonaniu szwedzkiego Saaba. Rewolucyjna stylistyka inspirowana lotnictwem to pomysł Jasona Castriota. Ma ona pomóc marce odnaleźć się na rynku.

SAAB PhoeniXSAAB PhoeniX
Rafał Warecki

W Genewie światło dzienne ujrzał nowy sportowy koncept Phoenix w wykonaniu szwedzkiego Saaba. Rewolucyjna stylistyka inspirowana lotnictwem to pomysł Jasona Castriota. Ma ona pomóc marce odnaleźć się na rynku.

Agresywny pas przedni pojazdu wygląda świetnie. Proste kształty, masywny zderzak, przepastne wloty powietrza i niewielkie reflektory potęguję wrażenie drapieżności. Sylwetka szwedzkiego coupe 2+2 została przystrojona wieloma ostrymi przetłoczeniami. Niewielkie szyby, duże koła i niezwykle ciekawe skrzydła biegnące wzdłuż dachu, od słupków A po C, wydają się czymś innowacyjnym. Linia boczna pojazdu jest wyjątkowo płynna, jakby opisana jednym łukiem.

SAAB PhoeniX
SAAB PhoeniX

Dużo także dzieje się z tyłu auta. Zbiegający się ze szklanych dachem pas reflektorów w technologii LED został ukoronowany dawnym logo marki Saab. Liczne wyloty powietrza oraz wysoko umieszczone trapezoidalne końcówki układu wydechowego zamknięte pod obrysem lamp sprawiają, że tył nie wygląda jak inspirowany samolotem, a statkiem kosmicznym. Futurystyczny design ma być zapowiedzią poważnym zmian już w niedalekiej przyszłości.

Choć wygląd samochodu pozwala przypuszczać, że mamy do czynienia z czymś supersportowym to, niestety tylko pozory. Pod maską konceptu PhoeniX znalazła się turbodoładowana jednostka R4 o pojemności 1,6 litra (200 KM, 250 Nm) wspomagana przez motor elektryczny (34 KM) umieszczony przy tylnej osi. Dzięki takiemu rozwiązaniu nazwanemu eXWD samochód rozpędza się od 0 do 100 km/h w ciągu 5,9 sekundy, a prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h.

SAAB PhoeniX
SAAB PhoeniX

Choć w zestawieniu ze stylistyką osiągi wrażenia nie robią, to na pocieszenie pozostaje niskie zużycie paliwa i emisja dwutlenku węgla. Spalanie na poziomie 5 l/100 km oraz 119 g CO2/km sugeruje, że Saab wpisuje się w panujące trendy.

  • SAAB PhoeniX
  • SAAB PhoeniX
  • SAAB PhoeniX
  • SAAB PhoeniX
  • SAAB PhoeniX
  • SAAB PhoeniX
  • SAAB PhoeniX
[1/7] SAAB PhoeniX Źródło zdjęć: |

Źródło: WorldCarFans

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia