Jaguar Xj i XF otrzymają odświeżoną gamę jednostek napędowych na nowy rok modelowy

Kiedy większość producentów szykuje dla swoich konstrukcji delikatne zmiany stylistyczne, Jaguar zabiera się do nieco poważniejszych modyfikacji. W przyszłym roku pod maską modeli XF i XJ zagoszczą nowe silniki.

Obraz
Piotr Wereszczyński

Kiedy większość producentów szykuje dla swoich konstrukcji delikatne zmiany stylistyczne, Jaguar zabiera się do nieco poważniejszych modyfikacji. W przyszłym roku pod maską modeli XF i XJ zagoszczą nowe silniki.

Rozpoczęcie nowego roku modelowego jest świetną okazją dla producentów na odświeżenie swojej gamy aut. Brytyjski producent przywita 2013 kilkoma nowymi silnikami, które dzięki mniejszej pojemności i liczbie cylindrów będą sporo lżejsze i oszczędniejsze niż dostępne dotychczas. Do lamusa powoli odchodzą też wykorzystywane do tej pory w Jaguarach 6-biegowe automaty.

Obraz

Powiększy się gama jednostek wysokoprężnych modelu XF. 2,2-litrowy diesel będzie dostępny w dwóch wariantach mocy. Zamiast dotychczasowych 190 osiągnie 163 lub 200 KM. W ofercie ponownie pojawi się V-szóstka, która osiągać będzie 340 KM i zastąpi wolnossący motor V8. Gamę uzupełni czterocylindrowy dwulitrowiec z turbodoładowaniem, który rozwinie 240 KM. Model XFR będzie napędzany przez ten sam silnik, co dotychczas.

Zmiany zajdą również w modelu XJ. Zniknie wolnossące V8 na rzecz doładowanej V6, która w przyszłości ma trafić do modelu F-Type. W przypadku flagowej limuzyny Jaguara znane są również wstępne osiągi. Przyspieszenie z nowym silnikiem będzie słabsze o 0,3 sekundy, jednak strata nie będzie dla właściciela tak dotkliwa, jeżeli przy okazji zaoszczędzi on 2 l na każde przejechane 100 km.

Obraz

Do wszystkich aut z roku modelowego 2013 trafią nowe, 8-biegowe automaty, które dzięki systemowi start and stop pozwolą na dalsze oszczędności. Obu przyszłorocznych modeli można się spodziewać w nadchodzących miesiącach. Z pierwszych informacji wynika, że w salonach pojawią się już na przełomie sierpnia i września.

Źródło: 12

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów