Jaguar XFR-S - znamy dane techniczne [wideo]

Jaguar w końcu zdradził szczegóły dotyczące mechaniki modelu XFR-S. Potwierdziły się plotki dotyczące napędu sportowej limuzyny.

Obraz
Wojciech Kaczałek

Jaguar w końcu zdradził szczegóły dotyczące mechaniki modelu XFR-S. Potwierdziły się plotki dotyczące napędu sportowej limuzyny.

Jaguar XFR-S zadebiutował podczas Los Angeles Auto Show. Dokładny wygląd samochodu znamy już z opublikowanych wcześniej zdjęć.

Nadwozie wyróżnia się m.in. dużymi wlotami i wylotami powietrza w zderzaku oraz błotnikach, a także czarną poprzeczką pomiędzy tylnymi lampami. Spojler w zderzaku przednim, skrzydło na tylnej klapie i dyfuzor zostały wykonane z włókna węglowego. Jaguar jeździ na 20-calowych felgach Varuna z oponami Pirelli w rozmiarach 265/35R20 (przód) oraz 295/30R20 (tył).

Wnętrze jest wykończone aluminium oraz czarną skórą o fakturze włókna węglowego i z niebieskimi przeszyciami. Oczywiście nie brakuje znaczków XFR-S. System audio został przygotowany przez firmę Meridian.

Obraz

Do napędu samochodu służy 5-litrowy silnik V8 ze sprężarką mechaniczną, który rozwija o 40 KM więcej, niż motor XFR. Jednostka dysponuje mocą 550 KM (przy 6500 obr./min) , a jej maksymalny moment obrotowy wynosi 680 Nm (w przedziale od 2500 do 5500 obr./min).

Silnik jest sprzężony z 8-stopniową, automatyczną skrzynią biegów Quickshift. Przełożenia można zmieniać ręcznie przy pomocy łopatek przy kierownicy. Napęd trafia na tylną oś.

Jaguar XFR-S przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,6 s. Prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 300 km/h. Średnie spalanie wynosi ok. 15,7 l/100 km, a emisja CO2 270 g/km.

Żeby auto poradziło sobie z większą mocą, producent m.in. zmienił w stosunku do XFR półosie i wał napędowy, zamontował przeguby z XKR-S i o 30% usztywnił zawieszenie. Jaguar XFR-S został wyposażony w hamulce, których tarcze mają z przodu średnicę 380 mm, a z tyłu 376 mm.

Jeśli chodzi o ceny, to na razie znamy szczegóły dotyczące Stanów Zjednoczonych. Tam Jaguar XFR-S trafi do sprzedaży latem 2013 r. i trzeba będzie za niego zapłacić min. 99 000 dol. (ok. 312 000 zł). Co roku na rynek amerykański będzie trafiać tylko 100 egzemplarzy samochodu.

  • Obraz
[1/1] Źródło zdjęć: |

Źródło: Carscoop

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów