Jaguar XE – z pazurami na Audi, BMW i Mercedesa [wideo]

Jaguar XE zadebiutował podczas imprezy w Earl’s Court w Londynie. Dla brytyjskiej marki to bodaj najważniejsza premiera ostatnich lat.

Obraz
Wojciech Kaczałek

Jaguar XE ma rzucić wyzwanie takim samochodom, jak Audi A4, BMW serii 3 czy Mercedes-Benz klasy C. W Londynie została zaprezentowana wersja S, o której producent pisze, że znajdzie się na szczycie oferty.

Szczegóły dot. całej gamy zostaną podane do publicznej wiadomości w październiku podczas targów w Paryżu. Jaguar XE wejdzie do sprzedaży w 2015 r.

Jaguar XE S ma 4672 mm długości, 1850 mm szerokości, 1416 mm wysokości (wymiary mogą być nieco inne w pozostałych wersjach). Rozstaw osi to 2835 mm. W rubryce masa własna firma podaje "od 1474 kg".

Obraz

Jaguar XE S ma pod maską 3-litrowy silnik benzynowy V6. Jednostka z bezpośrednim wtryskiem jest wspomagana przez sprężarkę Rootsa typu twin-vortex i współpracuje z 8-stopniową przekładnią automatyczną ZF.

Motor rozwija moc 340 KM, a jego maksymalny moment obrotowy to 450 Nm. Jaguar XE S przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,1 s. Prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 250 km/h.

W palecie silnikowej brytyjskiego sedana znajdą się nowe, 4-cylindrowe jednostki wysokoprężne o pojemności 2,0 l z serii Ingenium. Najbardziej oszczędny wariant będzie cechował się wg producenta średnim spalaniem na poziomie 3,8 l/100 km i emisją dwutlenku węgla 99 g/km. W materiale prasowym przemknęła informacja, że jeden z diesli będzie generować 163 KM i 380 Nm.

Poza wspomnianą przekładnią automatyczną, XE będzie dostępny z 6-biegową skrzynią manualną. Auto ma napęd na tył. XE to pierwszy Jaguar w historii wyposażony w elektryczne wspomaganie układu kierowniczego. Producent oczywiście twierdzi, że to krok naprzód, a "niemal nieograniczone możliwości dostrajania" pozwoliły uzyskać dobre wyczucie samochodu, ale o tym będziemy musieli przekonać się w praktyce.

Jaguar XE charakteryzuje się niskim współczynnikiem oporu aerodynamicznego (Cd=0,26). Szkielet jest wykonany z wytrzymałego stopu aluminium serii 6000. Do budowy pojazdu użyto też RC 5754, czyli stopu aluminium powstałego głównie z odzyskanego materiału.

Obraz

Auto jest wyposażone w układ ASPC (All Surface Progress Control), który działa jak tempomat do powolnej jazdy i jest aktywny w przedziale od 3,6 km/h do 30 km/h. Samochód dostał ponadto kolorowy HUD oraz kamerę stereoskopową połączoną z systemem hamowania awaryjnego. Rozpoznaje ona też znaki drogowe i ostrzega przed opuszczeniem pasa ruchu. Inne układy to: adaptacyjny tempomat, ostrzeganie przed zbliżaniem się do innego pojazdu, monitorowanie martwego pola, półautomatyczne parkowanie równoległe i prostopadłe oraz wykrywanie ruchu podczas cofania.

Systemem multimedialnym InControl można sterować przy pomocy 8-calowego wyświetlacza lub głosowo. Funkcja Jagua InControl Remote umożliwia użytkownikom smartfonów z systemami iOS i Android połączenie z samochodem z każdego miejsca i sterowanie jego funkcjami (np. w celu zaprogramowania klimatyzacji nawet z tygodniowym wyprzedzeniem, zablokowania zamków w drzwiach, uruchomienia silnika). InControl Apps to z kolei dostęp do aplikacji zainstalowanych na smartfonie poprzez ekran dotykowy zamontowany w pojeździe.

Jaguar XE S revealed

2015 Jaguar XE S - galeria zdjęć

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/25] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów