WAŻNE
TERAZ

Rosyjskie drony naruszyły przestrzeń powietrzną Polski

Jaguar Land Rover przewiduje duże zakłócenia w produkcji. Brakuje kluczowych materiałów

Jak twierdzą przedstawiciele koncernu, zakłócenia w dostawach mogą potrwać nawet do końca roku.

Zdjęcie ilustracyjneZdjęcie ilustracyjne
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Land Rover
Aleksander Ruciński

Największym problemem, z jakim obecnie mierzy się Jaguar Land Rover, są niedobory aluminium, spowodowane kłopotami kluczowego poddostawcy. Chodzi o firmę Novelis, której fabryka w Sierre w Szwajcarii została dotknięta powodzią.

Niedobór kluczowego materiału "ograniczy naszą produkcję do końca tego kwartału i w następnym" - stwierdził dyrektor finansowy JLR, Richard Molyneux podczas konferencji prasowej zorganizowanej 2 sierpnia 2024 roku.

"Zrobimy wszystko, co w naszej mocy, aby upewnić się, że nie przeszkodzi nam to w osiągnięciu celów EBIT na ten rok. Nasz zespół ds. operacji przemysłowych jest bardzo dobry w znajdowaniu alternatywnych źródeł. Wykorzystujemy też ekosystem Tata, by ograniczyć problem." - dodał.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Czy elektryczna Izera z Polski odniesie sukces? "Te samochody trzeba będzie sprzedać"

Jaguar Land Rover zużywa około 180 000 ton aluminium rocznie. Materiał ten jest szeroko stosowany w większości modeli firmy. Konkurencyjne marki takie jak BMW, Mercedes, Porsche czy Audi także budują swoje auta z aluminium.

Możliwe, że w kolejnych miesiącach ich produkcja także ucierpi, gdyż zakłady Novelis nie są jedynym dostawcą aluminium dotkniętym powodziami. Jak informuje "Automotive News Europe", z powodu zalania zamknięto też dwie fabryki Constellium.

BMW, Mercedes i Audi mają alternatywne źródła. Pytanie, czy okażą się wystarczające do pokrycia planowanych wolumenów.

Wybrane dla Ciebie

Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej