WAŻNE
TERAZ

Tusk po posiedzeniu w BBN. "Każdy, kto odważy się zaatakować Polskę"

IsoRivolta GTZ to hołd Zagato dla włoskiego auta z amerykańskim V8 

Studio projektowe Zagato wskrzesiło nieistniejącą od 1974 roku włoską markę Iso, prezentując współczesny model GTZ, będący hołdem dla legendarnej Rivolty A3/C. Powstanie tylko 19 egzemplarzy. Dostawy do klientów mają ruszyć jeszcze w 2020 roku.

Styliści Zagato starali się przemycić tu linie pierwowzoru z lat 60.Styliści Zagato starali się przemycić tu linie pierwowzoru z lat 60.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

IsoRivolta GTZ to najnowsze dzieło studia projektowego Zagato charakteryzujące się spektakularną stylistyką nawiązującą do sportowego modelu A3/C z lat 60. XX wieku. Do powstania współczesnej interpretacji zapewne przyczynił się fakt, że córka założyciela Iso, Renzo Rivolty jest żoną Andrei Zagato, obecnego szefa studia.

Niszowa marka Iso funkcjonowała przez zaledwie 19 lat, lecz dała światu kilka kultowych modeli. Począwszy od małej Isetty, na którą licencję później kupiło m.in. BMW przyczyniając się do popularyzacji konstrukcji, poprzez luksusowe GT Rivolta, a skończywszy na wspomnianym już wyścigowym A3/C.

Jeśli chodzi o współczesną interpretację, powstanie tylko 19 egzemplarzy, z których każdy ma nawiązywać do wyścigowego pierwowzoru sprzed lat. Zarówno po względem stylistycznym, jak i koncepcyjnym. IsoRivolta GTZ bowiem, podobnie jak A3/C wykorzystywać ma amerykańską jednostkę V8.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat. prasowe

Z tą różnicą, że w nowszym wydaniu jest ona zauważalnie większa. Zamiast 5,4-litrowego small-blocka A3/C wykorzystano tu nowszy motor Chevroleta Corvette C7, rozwiercony z 6,2 na imponujące 6,8 litra. Co ważne, jest tu też mechaniczna sprężarka, więc osiągi nie powinny rozczarowywać.

Pięknie ukształtowana karoseria powinna być lekka, gdyż wykonano ją głównie z włókna węglowego. Niestety, na razie nie wiemy czy wnętrze prezentuje się równie atrakcyjnie, lecz odpowiedź powinniśmy poznać niebawem. Spośród 19 sztuk zaplanowanych do produkcji, 9 zostało już sprzedanych. Pierwsze auta mają trafić do klientów w październiku 2020 roku. Cena? Z pewnością wysoka.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat. prasowe
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy