Inspirowany Aventadorem J – RENM Aventador LP700-4 Limited Edition Corsa Concept (2012)

Zainspirowani projektem Aventador J Concept Australijczycy z RENM Performance postanowili przygotować podobny strój do zwykłego Aventadora.

Obraz
Olgierd Lachowski

Już kilka firm miało na tyle odwagi i potencjału, by zająć się tuningiem supersportowego Lamborghini Aventador. Wśród tych przedsiębiorstw jest m.in. Mansory czy Wheelsandmore. Teraz na liście tunerów tego bolidu pojawiła się australijska firma RENM Performance.

Obraz

Styliści z Antypodów zaprojektowali pakiet tuningowy do seryjnego Aventadora inspirując się prototypowym roadsterem Aventador J. Na razie wszystko pozostaje w fazie wizualizacji komputerowej, ale z pewnością RENM wkrótce przejdzie ze swoim kitem do świata realnego.

Przód wozu będzie zmieniony przez rozbudowany spojler, bok będzie inaczej wyglądał dzięki nakładkom na progi, które sięgają aż do górnej krawędzi wlotów powietrza, z kolei tylny zderzak zostanie zmodyfikowany przez dobudowanie imitacji dyfuzora. Wymienione części będą zrobione z włókien węglowych.

Obraz

Z tego samego materiału będzie wykonane też tylne skrzydło oraz osłony wlotów powietrza przy tylnych oknach. Bolid otrzyma nowe wieloramienne felgi z centralną nakrętką.

Miejsce fabrycznego układu wylotowego zajmie sportowy „wydech” z rurami ze stopów tytanu. Dzięki innym filtrom powietrza, a także przekalibrowanemu ECU specjaliści z RENM Performance spodziewają się wzrostu mocy od 9% do 11%. Jeśli przyjąć pośrednie 10%, znaczyłoby to, że wóz będzie miał w sumie 770 KM.

Obraz

O prognozowaniu osiągów podkręconego Lamborghini na razie nie ma mowy. Ciekawe kiedy gotowe auto wyjedzie na ulice?

Konkurencja

Dane techniczne

  • Typ: V12, 60supo/sup, L539
  • Ustawienie: centralnie, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 6498 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: ≈ 770 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: ≈ 118,50 KM/l (seryjny – 107,73 KM/l)
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa
  • Typ napędu: na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 400 mm
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 380 mm

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1790 kg
  • Stosunek masy do mocy: ≈ 2,33 kg/KM (seryjny – 2,56 kg/KM)
  • Długość: 4780 mm
  • Szerokość: 2050 mm
  • Rozstaw osi: 2700 mm
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/6] Źródło zdjęć: |

Źródło: WCF

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.