Ile zarabiają i czym jeżdżą prezenterzy Top Gear?

Czym prezenterzy jeżdżą w programie Top Gear wiedzą wszyscy. Jednak nie każdy wie co trójka znanych prezenterów ma w swoich prywatnych garażach.

Obraz
Źródło zdjęć: © [Zdjęcie Jeremyego Clarksona, Jamesa Maya i Richarda Hammonda z Shutterstock.](http://www.shutterstock.com/pl/pic77284300/stockphotojohannesburgsouthafricamarchjeremyclarksonrichardhammondandjamesmayfromthebbc.html?src=auD08TtdsuxSWKpy5FZ
Platforma Autokult

Jeremy Clarkson - garaż i zarobki

Obraz
© [Zdjęcie Jeremyego Clarksona z Shutterstock](http://www.shutterstock.com/pl/pic139212329/stockphotolondonapriljeremyclarksonleavesthefuneralserviceformargaretthatcheratstpauls.html?src=NmsiBHQigw5Cf7FnntT6A12)

Urodzony w 1960 roku dziennikarz to już ikona świata motoryzacji. Jeremy Clarkson znany jest ze swojego humorystycznego podejścia do prowadzenia Top Geara oraz z kontrowersji, które otaczają go już od wielu lat. Według brytyjskich mediów majątek dziennikarza wart jest obecnie około 30 milionów funtów. Ta niemała kwota wynika między innymi z faktu, że przez pewien czas Clarkson był współwłaścicielem marki Top Gear. Sprzedał ją BBC w 2012 roku za 13 milionów funtów. Obecnie wciąż zarabia na prowadzeniu programu, pisaniu książek, felietonów dla gazet oraz wydawanych co jakiś czas DVD. Podobno obecnie BBC oferuje Clarksonowi przedłużenie kontraktu na prowadzenie Top Geara i opiewa on na kwotę 12 milionów funtów.

Obraz

Co znajdziemy w garażu Jeremyego Clarksona? Trudno powiedzieć co Clarkson ma obecnie w posiadaniu, bo nikt nie zagląda mu do domu z listą obecności poszczególnych modeli. Wiadomo, że na pewno prezenter Top Geara miał Mercedesa CLK 63 AMG Black Series. Na podjeździe Clarksona można było także spotkać SLS-a AMG Roadster. To nie były jedyne gwiazdy w zasobach Jeremyego. Miał on także SLK 55 AMG.

Clarkson sam w jednym z odcinków przyznał się do posiadania Lamborghini Gallardo Spyder. Prezenter Top Geara często wspominał także swojego Forda GT, z którym miał wiele problemów. Zwrócił go do producenta, po czym ponownie odkupił. Clarkson twierdził, że auto jest bardzo drogie w utrzymaniu. Skoro i tak do niego wrócił, uczucie musiało być mocniejsze niż rozsądek.

Obraz

W garażu Clarksona parkował także Aston Martin Virage oraz Lotus Elise. Żadne z powyższych aut nie należy jednak do samochodów praktycznych. Czym Clarkson w takim razie najbardziej lubi jeździć na co dzień? Chociaż miał on Range Rovera, to prawdopodobnie jego ulubionym cywilizowanym samochodem jest Volvo XC90.

Do najczęściej wymienianych przez media pojazdów Clarksona należy jeszcze Ferrari F355. Oczywiście jak to bywa w przypadku takich osób, niektóre z samochodów mogą być jedynie plotkami, a innych w garażu być może dawno już nie ma.

James May - garaż i zarobki

Obraz
© [Zdjęcie Jamesa Maya z Shutterstock](http://www.shutterstock.com/pl/pic122178871/stockphotojamesmayarrivingattheworldpremiereofjackreacheratodeonleicestersquarelondon.html?src=mUFlQI9iQza5SliesCZt4w11)

James May jest 3 lata młodszy od Clarksona. Przez swój stosunkowo wolny styl jazdy zyskał przydomek Captain Slow. Niewiele osób jednak wie, że ten pozornie spokojny dżentelmen wykonał jeden z najciekawszych żartów w dziennikarstwie motoryzacyjnym. W roku 1992 składał on dodatek specjalny z rocznym zestawieniem testów magazynu Autocar. Każdy z materiałów zaczynał się od wielkiej, czerwonej litery. James zupełnie "niechcący" ułożył materiały tak, że z liter powstało: "So you think it's really good, yeah? You should try making the bloody thing up. It's a real pain in the arse". Po tym wyczynie został zwolniony.

Nie przeszkodziło mu to w zrobieniu kariery w mediach. Oprócz prowadzenia Top Geara May tworzy także programy popularnonaukowe i rozrywkowe. W sumie brytyjskie media wyceniły majątek Maya na 10 milionów funtów. Za każdą serię Top Geara May zarabia około 500 tys. funtów.

Obraz

W garażu Maya parkowały kiedyś lub parkują wciąż liczne samochody egzotyczne i limuzyny w tym Rolls-Royce Phantom, Corniche, Bentley T2, Jaguar XJS i Porsche 911 (997). W jednym z odcinków Top Geara May zaprezentował swoje Ferrari F430. Później wymienił egzotyczne włoskie auto na model 458 Italia.

May w przeciwieństwie do Clarksona na co dzień nie porusza się dużym SUV-em. Wcześniej jeździł on Fiatem Pandą. Teraz przesiadł się do znacznie droższego, ale bardziej oszczędnego BMW i3.

Obraz

I tak wiadomo, że jego największym marzeniem jest Dacia Sandero.

Richard Hammond - garaż i zarobki

Obraz
© [Zdjęcie Richarda Hammonda z Shutterstock](http://www.shutterstock.com/pl/pic69550873/stockphotobirminghamuknovemberrichardhammondpresentingattopgearliveonnovemberthat.html?src=aAZNHCRrrO6ytoN47kTIg10)

Brytyjskie media wyceniły majątek urodzonego w 1969 roku Richarda Hammonda na 15 milionów funtów. Prezenter znany jest nie tylko z Top Geara ale także z takich programów jak Brainiac, Wipeout i wielu innych serii nadawanych w telewizji. Napisał także wiele książek w tym również dla dzieci.

Hammond otrzymuje za każdą serię Top Geara taką samą kwotę jak May, czyli około pół miliona funtów. "Chomik" zarobił także sporą sumę (750 tys. funtów) za kampanię reklamową sieci sklepów Morrisons.

Hammond w Top Gearze często zdradzał zawartość swojego garażu. Wiadomo, że posiada on w swojej kolekcji Porsche 911 oraz 928. W programie przedstawił również swojego Forda Mustanga z roku 1967.

Obraz

Jako fan muscle carów Hammond nie zakończył amerykańskich zakupów na jednym klasyku. Posiada także Dodge'a Challengera SRT-8, czyli nowoczesne wydanie jednej z najbardziej znanych ikon motoryzacji.

W garażu żadnego z całej trójki prowadzących nie może zabraknąć brytyjskich samochodów. Richard Hammond ma wyjątkowo zgrabną reprezentację. Przedstawicielami wyspiarskich marek są Morgan Aeromax, w którym Hammond miał wypadek 5 lat temu oraz klasyczny Jaguar E-Type.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik emitujący tyle, co nic
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik emitujący tyle, co nic
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy