VW Golf VII © fot. mat. prasowe

Idealny kompakt do miasta? Mały na zewnątrz, obszerny wewnątrz, czyli... Golf

Julian Grabowski

Samochody kompaktowe muszą być niezwykle wszechstronne. Na wielu rynkach określane mianem aut rodzinnych, mają również wypełniać rolę aut miejskich. Idealny byłby więc kompakt, który jest mały na zewnątrz, ale wielki wewnątrz. Nie dziwi więc fakt, że to właśnie Volkswagen Golf jest najczęściej wybieranym modelem w Europie.

Wystarczająco mały, by być miejski

Nadwozie Volkswagena Golfa mierzące 4255 mm to obecnie najkrótsze nadwozie w segmencie aut kompaktowych. Nieduże rozmiary sprawiają, że łatwiej takim samochodem zaparkować, łatwiej też manewrować. Sprzyjają także zawracaniu. Również szerokość golfa jest jedna z najmniejszych w segmencie, co pozwala wcisnąć się w wąskie miejsca postojowe i wygodnie wysiąść. Osoby, które nie lubią parkować, mogą skorzystać z asystenta, który w tym pomoże.

W przeciwieństwie do najnowszych modeli konkurencyjnych marek, Golf VII jest jeszcze samochodem kończącej się już generacji kompaktów. Oznacza to, że sylwetka jest dość wysoka i zwarta. Sprzyja to ocenie odległości do przeszkody, więc również manewrowaniu.

VW Golf VII
VW Golf VII © fot. mat. prasowe

Golf ma jednak więcej atutów typowo miejskich. Pod maską ma oszczędne silniki, a wszystkie jego mechanizmy pracują bardzo lekko. Skrzynia manualna jest jedną z najprecyzyjniejszych na rynku.

Atutami golfa są także systemy bezpieczeństwa, które chronią kierowcę, pasażerów oraz innych użytkowników przed kolizją. Już w podstawowej wersji Trendline na liście wyposażenia jest system Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania przed przeszkodą. Od standardu Comfortline system ten jest rozwinięty o funkcję adaptacyjnego tempomatu, który pomaga utrzymac stałą odległość od poprzedzającego auta.

Golf może być wyposażony w Traffic Jam Assist, czyli asystenta jazdy w korku. Przyda się nie tylko w mieście, ale także podczas wyjazdu na wakacje, gdy nawet na autostradzie można utknąć w korku.

VW Golf VII
VW Golf VII © fot. mat. prasowe

Traffic Jam Assist odciąża kierowcę i w ramach możliwości systemu utrzymuje stałą odległość od samochodu z przodu oraz unika kolizji typowych w takich warunkach, wynikających ze znużenia lub nieuwagi kierowcy. Samochód śledzi też tor jazdy auta z przodu i podąża za nim samodzielnie wykonując drobne korekty kierownicą.

Wystarczająco obszerny, by być rodzinny

Volkswagen Golf pomimo najmniejszych gabarytów zewnętrznych w swojej klasie, jest jednocześnie jednym z najprzestronniejszych kompaktów. Zwłaszcza, gdy mowa o miejscu z tyłu. Zmieszczą się tam zarówno osoby dorosłe jak i dzieci w fotelikach, których montaż należy do najłatwiejszych, dzięki bardzo dobremu dostępowi do uchwytów ISOFIX. Również 380-litrowy bagażnik nie odstaje specjalnie od konkurencji.

VW Golf VII
VW Golf VII © fot. mat. prasowe

Golf jest też jednym z najwygodniejszych samochodów kompaktowych dzięki wzorowej ergonomii, świetnym fotelom i znakomitej pozycji za kierownicą. Podróżowanie tym autem jest czystą przyjemnością zarówno w mieście jak i poza nim. Spełnia więc tak samo rolę samochodu miejskiego, jak i rodzinnego.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

"Wilcze oczy" można spotkać przy drodze. Tłumaczymy, czym są
"Wilcze oczy" można spotkać przy drodze. Tłumaczymy, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny