Hyundai zamyka centrum rozwoju silników spalinowych. Elektryfikacja priorytetem

Hyundai sukcesywnie podąża drogą rozwoju elektromobilności, w której silniki spalinowe schodzą na drugi plan. Dowodem są doniesienia koreańskich mediów dotyczące planów zamknięcia centrum rozwojowego w Namyang.

Tak wygląda przyszłość HyundaiaTak wygląda przyszłość Hyundaia
Źródło zdjęć: © fot. Filip Blank
Aleksander Ruciński

Centrum rozwoju napędów spalinowych w koreańskim Namyang zatrudniające ponad 12 tys. osób przejdzie głęboką reorganizację - donosi portal Business Korea. W planach jest zamknięcie dotychczasowych działów specjalizujących się w konwencjonalnych silnikach i przekierowanie większości pracowników na elektromobilność.

Większość zatrudnionych znajdzie zajęcie w elektryfikacji, zajmując się zarówno silnikami elektrycznymi, jak i akumulatorami. Obok przekształconego centrum rozwojowego w Namyang powstanie bowiem także dział rozwoju baterii.

Zgodnie z informacjami publikowanymi na łamach Business Korea, Hyundai chce przyspieszyć procesy badań i rozwoju projektów związanych z elektromobilnością, czego potwierdzeniem jest też zunifikowanie dotychczasowych departamentów. Działy projektowe i produktowe dotychczas osobne dla aut spalinowych i elektrycznych, będą teraz realizować wspólne plany bez podziału na rodzaj napędu.

Warto wspomnieć, że wspomniane decyzje zbiegają się w czasie z niedawnym odejściem Alberta Biermanna - człowieka, któremu w dużej mierze Koreańczycy zawdzięczają obecną pozycję koncernu.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km