WAŻNE
TERAZ

Inflacja w Polsce. Jest szybki szacunek za sierpień

Hyundai Tucson również w wersji hybrydowej

Hyundai zaprezentował w Genewie swojego najnowszego crossovera, który niebawem zastąpi na rynku europejskim model ix35. Nowy Tucson będzie dostępny również w wersji hybrydowej.

Obraz
Marcin Łobodziński

Podstawowy Hyundai Tucson będzie napędzany silnikiem benzynowym 1,6 GDI o mocy 135 KM, z manualną skrzynią biegów, a także odmianą turbodoładowaną T-GDI o mocy 176 KM z 7-biegowym automatem dwusprzęgłowym. Pod maskę trafią również dwa silniki Diesla. Jednostka 1,7 CRDi o mocy 115 KM będzie współpracowała ze skrzynią manualną, a większy, 2-litrowy diesel w wersjach o mocy 136 i 184 będzie łączony z przekładnią manualną lub klasycznym automatem z konwerterem.

Opcją jest układ hybrydowy z 2-litrowym dieslem o mocy 136 KM i 14-konnym silnikiem elektrycznym. Napęd przenoszony na koła za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni manualnej ma generować 150 KM i 413 Nm oraz emitować 109 g/km CO2. Tak wyposażony Tucson będzie nosił przydomek 48V. Nazwa pochodzi od 48-woltowego akumulatora litowo-jonowego. Hybrydowe auto ma być tylko o 20 kg cięższe od standardowego diesla.

Obraz

Zaprezentowano również hybrydową odmianę plug-in z wtyczką i silnikiem konwencjonalnym 1,7 CDRi o mocy 115 KM oraz dwoma elektrycznymi o mocy 68 KM, napędzającymi tylną oś. Łącznie napęd ma generować 183 KM i 474 Nm, emitując przy tym 48 g/km CO2. Zasięg na samym prądzie ma wynosić 50 km.

Nowy crossover Hyundaia mierzy 4475 mm długości, 1850 mm szerokości i 1645 mm wysokości przy rozstawie osi 2670 mm. Bagażnik pomieści 513 litrów. Auto wyposażono w wiele systemów bezpieczeństwa, takich jak asystent pasa ruchu, asystent martwego pola czy hamulec antykolizyjny.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa