Hyundai przygotowuje 900-konnego potwora na Pikes Peak International Hill Climb [wideo]

Jeśli regularnie śledzicie coroczny wyścig Pikes Peak International Hill Climb to doskonale wiecie, że w 2012 roku jego triumfatorem był Rhys Millen. Nowozelandzki drifter ścigał się wtedy specjalnie przygotowaną wersją Hyundaia Genesis Coupé. Jakie auto Koreańczycy szykują mu na tegoroczną rywalizację?

Obraz
Artur Kuśmierzak

Jeśli regularnie śledzicie coroczny wyścig Pikes Peak International Hill Climb to doskonale wiecie, że w 2012 roku jego triumfatorem był Rhys Millen. Nowozelandzki drifter ścigał się wtedy specjalnie przygotowaną wersją Hyundaia Genesis Coupé. Jakie auto Koreańczycy szykują mu na tegoroczną rywalizację?

Nazwa przygotowywanego samochodu co prawda będzie taka sama jak w tamtym roku, ale zmieni się jego: podwozie, karoseria jak również i silnik. Konstrukcja zostanie zbudowana na specjalnej płycie podłogowej. Dzięki szerokiemu zastosowaniu włókna węglowego, stopów tytanu i lekkich kompozytów masa nowego Hyundaia Genesis Coupé będzie o 453 kg niższa od auta z roku poprzedniego.

Sercem koreańskiego monstrum ma być 3,8-litrowy silnik V6, z którego zostanie wykrzesana moc przekraczająca 900 KM i maksymalny moment obrotowy o wartości 1083 Nm. Seryjna wersja tej jednostki napędowej dysponuje mocą zaledwie 347 KM i momentem obrotowym rzędu 400 Nm - różnica jest więc piorunująca. Hyundai chwali się, że będzie to najszybsze i najmocniejsze auto w historii marki. Jak myślicie czy w tym roku Rhys Millen w nowym wyścigowym Genesisie Coupé znowu zdobędzie pierwsze miejsce?

Defending Pikes Peak | Rhys Millen Racing | Hyundai Motorsports

The Perfect Balance | Rhys Millen Racing | Hyundai Motorsports

900 Horsepower and Climbing | Rhys Millen Racing | Hyundai Motorsports

Sculpting a Winning Shape | Rhys Millen Racing | Hyundai Motorsports

Źródło: WorldCarsFans

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił