Hyundai odświeżył i20. To kosmetyka, ale potrzebna

Po trzech latach od rynkowego debiutu Hyundai zdecydował się odświeżyć swojego reprezentanta w segmencie B. Zmieniły się głównie detale, lecz klienci powinni je docenić.

Hyundai i20 po liftinguHyundai i20 po liftingu
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Hyundai
Aleksander Ruciński

Hyundai i20 to jeden z najodważniej wystylizowanych przedstawicieli segmentu B. Mimo upływu lat wciąż wygląda nowocześnie. Przy okazji liftingu nie zdecydowano się więc na rewolucję, choć kilka rzeczy zauważalnie się zmieniło.

Nie sposób nie zauważyć przede wszystkim logo marki, które przeniesiono z atrapy chłodnicy na górną część pasu przedniego. To rozwiązanie znane już z Kony, i10 czy Elantry. A teraz także i20.

Sam zderzak także został agresywniej narysowany. Z tyłu z kolei pojawiło się coś w rodzaju imitacji dyfuzora. Reszta to liftingowy standard w postaci nowych wzorów felg i opcji wykończenia. Do gamy lakierów dołączyła krzykliwa barwa Lucid Lime Mettalic oraz bardziej stonowane Lumen Grey Pearl i Meta Blue Pearl.

Hyundai i20 po liftingu
Hyundai i20 po liftingu © Materiały prasowe | Hyundai

W kabinie natomiast znajdziemy zaktualizowane multimedia, które za dopłatą mogą mieć ekran o przekątnej 10,25 cala. Apple CarPlay i Android Auto także są na pokładzie. W opcji dostaniemy również system audio Bose i bezprzewodową ładowarkę do smartfonu.

Lifting okazał się też dobrą okazją do rozszerzenia pakietu systemów wsparcia kierowcy. W zależności od wersji dostaniemy system zapobiegający kolizjom z przodu wykrywający pieszych i rowerzystów, system podążania na pasie ruchu, system monitorowania ruchu poprzecznego oraz obiektów w martwym polu, a także adaptacyjny tempomat.

W kwestii silników nie przewidziano żadnych zmian. Jedynym wyborem będzie benzynowe 1.0 dostępne w wersji 100 i 120-konnej. Więcej szczegółów poznamy zapewne bliżej rynkowej premiery. Tę zaplanowano na trzeci kwartał 2023 roku.

  • Hyundai i20 po liftingu
  • Hyundai i20 po liftingu
  • Hyundai i20 po liftingu
  • Hyundai i20 po liftingu
  • Hyundai i20 po liftingu
  • Hyundai i20 po liftingu
  • Hyundai i20 po liftingu
  • Hyundai i20 po liftingu
  • Hyundai i20 po liftingu
  • Hyundai i20 po liftingu
[1/10] Hyundai i20 po liftingu Źródło zdjęć: Materiały prasowe | Hyundai

Wybrane dla Ciebie

Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach