Hyundai Ioniq Hybrid & Electric (2016) - galeria zdjęć

O nowym Hyundaiu Ioniq w trzech wersjach napędowych pisaliśmy już kilkakrotnie, a po premierze tego samochodu w USA wreszcie pojawiły się zdjęcia prawdziwego auta w ruchu drogowym. Prezentują one odmianę hybrydową, ale stylistycznie każdy wariant różni się jedynie detalami.

Na początku przypominamy, że samochód zadebiutował już w Genewie w trzech wersjach z napędem alternatywnym. Podstawowa wersja to klasyczna hybryda. Kolejna to hybryda z możliwością ładowania z sieci, czyli plug-in. Jest też Hyundai Ioniq w wersji czysto elektrycznej. Kilka słów o każdej z nich...Na początku przypominamy, że samochód zadebiutował już w Genewie w trzech wersjach z napędem alternatywnym. Podstawowa wersja to klasyczna hybryda. Kolejna to hybryda z możliwością ładowania z sieci, czyli plug-in. Jest też Hyundai Ioniq w wersji czysto elektrycznej. Kilka słów o każdej z nich...
Marcin Łobodziński
Hyundai Ioniq Hybrid jest napędzany znaną jednostką 1.6 GDI (Kappa) o mocy 105 KM i momencie obrotowym 147 Nm. Motor elektryczny rozwija moc 43,5 KM i maksymalny moment obrotowy o wartości 170 Nm. Moc systemowa układu to 141 KM, a maksimum momentu obrotowego jakie ma do dyspozycji kierowca to 265 Nm. Źródłem energii dla silnika elektrycznego jest bateria o pojemności energetycznej 1,56 kWh. Emisja CO2 tego modelu wynosi 79g/km.
Hyundai Ioniq Hybrid jest napędzany znaną jednostką 1.6 GDI (Kappa) o mocy 105 KM i momencie obrotowym 147 Nm. Motor elektryczny rozwija moc 43,5 KM i maksymalny moment obrotowy o wartości 170 Nm. Moc systemowa układu to 141 KM, a maksimum momentu obrotowego jakie ma do dyspozycji kierowca to 265 Nm. Źródłem energii dla silnika elektrycznego jest bateria o pojemności energetycznej 1,56 kWh. Emisja CO2 tego modelu wynosi 79g/km.
Większą baterię znajdziemy w wersji Plug-in Hybrid napędzanej tym samym silnikiem benzynowym i motorem elektrycznym o zwiększonej do 61 KM mocy. Dzięki większej pojemności baterii 8.9 kWh można przejechać 50 km wykorzystując tylko energię elektryczną. W cyklu mieszanym Hyundai Plug-in Hybrid emituje 32 g CO2 na kilometr.
Większą baterię znajdziemy w wersji Plug-in Hybrid napędzanej tym samym silnikiem benzynowym i motorem elektrycznym o zwiększonej do 61 KM mocy. Dzięki większej pojemności baterii 8.9 kWh można przejechać 50 km wykorzystując tylko energię elektryczną. W cyklu mieszanym Hyundai Plug-in Hybrid emituje 32 g CO2 na kilometr.
Bateria w wersji elektrycznej ma pojemność 28 kWh, co umożliwia jazdę bezemisyjną na dystansie 110 km. Silnik elektryczny osiąga moc maksymalną 120 KM i moment obrotowy 295 Nm. Takie parametry pozwalają się rozpędzić Hyundaiem Ioniq Electric do prędkości 165 km/h. Oczywiście jedynym ograniczeniem jest tu jedyne przełożenie jakim dysponuje ten napęd. Wersje hybrydowe są łączone z 6-biegową przekładnią dwusprzęgłową.
Bateria w wersji elektrycznej ma pojemność 28 kWh, co umożliwia jazdę bezemisyjną na dystansie 110 km. Silnik elektryczny osiąga moc maksymalną 120 KM i moment obrotowy 295 Nm. Takie parametry pozwalają się rozpędzić Hyundaiem Ioniq Electric do prędkości 165 km/h. Oczywiście jedynym ograniczeniem jest tu jedyne przełożenie jakim dysponuje ten napęd. Wersje hybrydowe są łączone z 6-biegową przekładnią dwusprzęgłową.
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa