Hybrydowe Peugeoty wjeżdżają na salony – 3008 HYbrid4 i 508 RXH

Lubisz być ekologiczny, a chcesz kupić francuski samochód z silnikiem Diesla? Peugeot zaprasza do swojego salonu, gdzie oferuje dwa auta hybrydowe. W rozwinięciu dokładna specyfikacja Peugeota 3008 HYbrid4 i Peugeota 508 RXH.

Peugeot 3008 HYbrid4Peugeot 3008 HYbrid4
Marek Adamowicz

Lubisz być ekologiczny, a chcesz kupić francuski samochód z silnikiem Diesla? Peugeot zaprasza do swojego salonu, gdzie oferuje dwa auta hybrydowe. W rozwinięciu dokładna specyfikacja Peugeota 3008 HYbrid4 i Peugeota 508 RXH.

Do napędu obu samochodów służy ten sam układ hybrydowy. Składa się on z silnika wysokoprężnego o pojemności 2 l i mocy 163 KM (120 kW i 300 Nm). Diesla dodatkowo wspomaga elektryczna jednostka BOSCH-a znajdująca się w okolicach tylnej osi o mocy 37 KM (27 kW i maksymalnie 200 Nm).

Całość daje 200 KM i 450 Nm. Istnieje możliwość tzw. pełnej hybrydy, czyli jazdy na samym silniku elektrycznym. Można też skonfigurować napędzanie wszystkich czterech kół – diesel przednią oś, elektryczny tylną oś. Z całością współpracuje zautomatyzowana skrzynia o sześciu przełożeniach.

Jakie pieniądze trzeba przygotować, aby stać się właścicielem każdego auta? Peugeot 3008 Hybrid4 został wyceniony na 139 900 zł. To niemało, jednak w standardzie znajduje się bogate wyposażenie, m.in.: ABS, ESP, ASR, sześć poduszek powietrznych, automatyczna klimatyzacja, 17-calowe alufelgi, radio CD/MP3 z twardym dyskiem, odtwarzaczem DVD i nawigacją satelitarną. Można zatem powiedzieć, że auto jest bardzo dobrze wyposażone.

Nieporozumieniem dla mnie jest brak, nawet w wyposażeniu opcjonalnym, reflektorów ksenonowych. Lista opcji jest krótka: panoramiczny, szklany dach (1750 zł), 18-calowe felgi aluminiowe (1600 zł), czujniki parkowania z przodu wraz ze spryskiwaczami reflektorów (1600 zł), pakiet Video – dwa ekrany LCD w zagłówkach, 2 x słuchawki bezprzewodowe (4000 zł) i pakiet skórzany – skórzane fotele, które są podgrzewane, a kierowcy elektrycznie regulowany (6600 zł). Maksymalnie wyposażony Peugeot 3008 HYbrid4 kosztuje 155 450 zł.

Peugeot 508 RXH
Peugeot 508 RXH

Bardzo bogato wyposażony jest także drugi samochód oferowany przez Peugeota. 508 RXH w porównaniu ze zwykłym braciszkiem jest lekko podniesiony do góry, pojawiły się dodatkowe nakładki na zderzaki i napęd na cztery koła oferowany przez ten sam zestaw hybrydowy. Ceny auta rozpoczynają się od 159 900 zł.

Wyposażenie standardowe jest bardzo podobne do tego z 3008 HYbrid4. Wszystkie systemy bezpieczeństwa (ABS, ESP, ASR, poduszki powietrzne) i komfortu (elektryczne szyby, automatyczna klimatyzacja, elektryczne regulowanie foteli z przodu) są w standardzie. Seryjnie auto stoi na 17-calowych felgach ze stopów lekkich. Kąt natarcia Peugeota 508 RXH wynosi 15,6 stopnia, kąt zejścia 19,8 stopnia, a prześwit został podniesiony do 18,4 cm.0

W wyposażeniu opcjonalnym znajdują się również: system bezkluczykowego dostępu do samochodu (pakiet – 1700 zł), czterostrefowa klimatyzacja (1650 zł), elektrycznie otwierana tylna klapa (2000 zł), system Hi-Fi JBL z 10 głośnikami (1900 zł), zaciski hamulcowe pomalowane na czarny połyskowy (1500 zł), reflektory biksenonowe (4200 zł), skórzane fotele (7000 zł) lub pokryte Alcantarą (6000 zł). Maksymalne wyposażenie winduje cenę do poziomu lekko poniżej 180 000 zł.

Peugeot 3008 HYbrid4 jest dostępny w sześciu barwach, z czego pięć wymaga dopłaty 2100 zł. Jeden z sześciu kolorów mogą wybrać również klienci Peugeota 508 RXH i także dodatkowo wyłożyć 2300 zł. Oba samochody są objęte gwarancją na 5 lat ograniczoną przebiegiem 150 000 km.

  • Peugeot 3008 HYbrid4
  • Peugeot 3008 HYbrid4
  • Peugeot 3008 HYbrid4
  • Peugeot 3008 HYbrid4
  • Peugeot 3008 HYbrid4
  • Peugeot 508 RXH
  • Peugeot 508 RXH
  • Peugeot 508 RXH
  • Peugeot 508 RXH
  • Peugeot 508 RXH
[1/10] Peugeot 3008 HYbrid4 Źródło zdjęć: |

Źródło: Peugeot

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Elektryczny Golf później niż planowano. To kwestia pieniędzy
Elektryczny Golf później niż planowano. To kwestia pieniędzy
Potężne kary w 2026 r. Sprawdzają każdą umowę na auto
Potężne kary w 2026 r. Sprawdzają każdą umowę na auto
Szef stylistów BMW tłumaczy modę na duże grille. Chodzi o Chiny
Szef stylistów BMW tłumaczy modę na duże grille. Chodzi o Chiny
Coraz popularniejsze, ale "okropne w obsłudze". Szef marki krytykuje
Coraz popularniejsze, ale "okropne w obsłudze". Szef marki krytykuje
Rozbili chińskie auto. Poważna wada wyszła na jaw
Rozbili chińskie auto. Poważna wada wyszła na jaw
Nowy sprzęt na A4. Jedziesz 140 km/h? I tak dostaniesz mandat
Nowy sprzęt na A4. Jedziesz 140 km/h? I tak dostaniesz mandat
Pojechałem na giełdę w Słomczynie poszukać samochodów. Wróciłem z 50 groszami w kieszeni
Pojechałem na giełdę w Słomczynie poszukać samochodów. Wróciłem z 50 groszami w kieszeni
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki