Hybrydowe coupé Maserati już w drodze. Zadebiutuje w przyszłym roku

Maserati nie jest jedyną marką koncernu FCA, która rozwija się w słabszym tempie, niż zakładano jeszcze kilka lat temu. Widać jednak światełko w tunelu. Już w przyszłym roku włoski producent zaprezentuje hybrydowe coupé, będące rozwinięciem konceptu Alfieri.

Mimo, że od premiery konceptu minęło już kilka lat, kształty wersji produkcyjnej nie powinny ulec drastycznej zmianie.Mimo, że od premiery konceptu minęło już kilka lat, kształty wersji produkcyjnej nie powinny ulec drastycznej zmianie.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

Prawie pięć lat temu, podczas salonu samochodowego w Genewie, Maserati zaprezentowało oszałamiający koncept. Bazował on na modelu GranTurismo MC Stradale i zachwycał stylistyką oraz napędem. Było to czteromiejscowe GT z 4,7-litrowym V8 pod maską, charakteryzujące się pięknym nadwoziem. Już wtedy samochód sprawiał wrażenie gotowego do produkcji./b]

Kilka miesięcy później Włosi poinformowali, że ostateczne wydanie otrzyma silnik V6 dostępny w trzech wersjach mocy. Mówili też o dwóch rodzajach nadwozia - coupé oraz cabrio. Niestety na tym się skończyło. Minęło już kilka lat, a Alfieri nadal nie widnieje w cennikach marki. Niebawem powinno się to zmienić. Premiera może nastąpić w najbliższych kilkunastu miesiącach.

Zapomnijcie jednak o potężnym V8. Pod maskę trafi hybryda, prawdopodobnie oparta na sześciocylindrowej jednostce. W planach jest napęd na cztery koła oraz możliwość podróżowania wyłącznie na prądzie, wliczając w to opcję ładowania z domowego gniazdka. Cóż, najwyraźniej Maserati także wkracza w erę elektryfikacji.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat.prasowe

Luksusowe coupé tej marki nigdy nie należały do lekkich. W najnowszym modelu Włosi zamierzają więc położyć duży nacisk na odchudzenie konstrukcji, stosując aluminium i kompozyty. Co ważne, mimo ekologicznego napędu, auto nie rozczaruje osiągami. Prędkość maksymalna ma przekraczać 300 km/h, a sprint do "setki" potrwa mniej niż 3 s.

Pozostaje mieć nadzieję, że tym razem terminy zostaną dotrzymane i już niebawem będziemy cieszyć się widokiem potężnego Alfieri. Maserati potrzebuje sukcesu, a szybkie, hybrydowe GT może okazać się kluczem do serc klientów.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe