Hybrydowe Audi i Peugeot w 24 Heures du Mans 2012

Toyota ma wspaniały plan – chciała być pierwszą firmą, która na dobre wdroży hybrydy do Le Mans w przyszłym roku. Jak się okazuje, nie będzie jedyną marką, która wystawi hybrydowe wozy we Francji w 2012 roku.

Obraz
Olgierd Lachowski

Osoby interesujące się 24-godzinnym maratonem na pewno zwrócą uwagę, że przecież pierwszą hybrydą oficjalnie w wyścigu była w tym roku Oreca Swiss HY Tech-Hybrid zespołu Hope Racing. I to prawda, ale jakie ona miała szanse na triumf?

Zajmijmy się dużymi firmami. Toyota ogłosiła, że w przyszłym roku chce jako pierwszy duży producent wprowadzić na tor hybrydę. Ba, chciałaby nią wygrać. Sprawę Japończykom najprawdopodobniej bardzo utrudnią Francuzi i Niemcy.

O ile o hybrydzie Peugeota wiemy od 2008 roku i jest ona ciągle rozwijana, to Audi jakoś specjalnie nie afiszowało się, że chce wystartować w przyszłym roku bolidem z podwójnym napędem.

Obraz

A tymczasem… niemiecki wóz przejechał już testowy 24-godzinny wyścig na Paul Ricard i według tajemniczych źródeł informujących redakcję Sport Auto wypadł nadzwyczaj dobrze. Bolid korzysta z mechanicznego układu magazynowania energii opracowanego przez firmę Flybrid. Ten KERS znany jest m.in. ze startującego na Nordschleife Porsche 911 GT3 R Hybrid czy biorącej udział w tegorocznym Le Mans Oreki Hope.

Osoby związane z Audi podkreślają, że teraz firma zajmie się rozwojem mechanicznego systemu odbierania energii, a specjaliści Porsche skupią się na bateriach magazynujących energię i sposobie jej oddawania.

Z kolei wóz Peugeota będzie kolejnym krokiem w rozwoju modelu 908 HY z 2008 roku. Jest pewne, że bolid ten będzie miał KERS opracowany przez Ferrari i kupiony właśnie w 2008 roku przez Francuzów. Kupno KERS-u od Włochów ma też aspekt ekonomiczny – było znacznie tańsze niż opracowanie własnego systemu.

Peugeot prawdopodobnie bardzo nie rozwinie kupionego KERS-u ze względu na ograniczone fundusze. W tym roku sprzedaż samochodów tej marki w Europie spadła i koncern będzie musiał zwolnić około 8000 osób. W dziale sportu Peugeota również istnieje obawa, że sezon zostanie mocno okrojony z powodów finansowych.

Obraz

Nowy wóz Peugeota otrzymał już oficjalną nazwę 908 Hybrid4, a Audi tymczasowo nazywa się R18H.

Wygląda więc na to, że Toyota nie będzie miała łatwo w przyszłym roku.

Źródło: Audi (foto)

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa