Hybrydowa Panamera w Genewie

Porsche ujawniło, że podczas salonu samochodowego w Genewie, na którym pojawi się również wysłannik Autokultu, Niemcy zaprezentują całkiem nową hybrydę. Producent z Zuffenhausen nie potwierdza, nie zaprzecza, jednak wszystko wskazuje na to, że chodzi o Panamerę.

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

Porsche ujawniło, że podczas salonu samochodowego w Genewie, na którym pojawi się również wysłannik Autokultu, Niemcy zaprezentują całkiem nową hybrydę. Producent z Zuffenhausen nie potwierdza, nie zaprzecza, jednak wszystko wskazuje na to, że chodzi o Panamerę.

Motor napędowy niemieckiej marki ma doczekać się ekologicznej i co najważniejsze ekonomicznej odmiany modelowej. Hybryda działałaby w oparciu o bardzo prosty układ, który znamy z hybrydowej odmiany Porsche Cayenne.

Mocny, ale nieduży, doładowany silnik umieszczony z przodu oraz zapas baterii pod podłogą bagażnika. Tym pierwszym i jednocześnie najważniejszym ogniwem, ma być w przypadku Panamery jednostka pochodząca z Cayenne S. Silnik 3,0 V6, który dzięki kompresorowi produkuje 333 konie mechaniczne będzie więc wspierany przez prawie 50 konny motor elektryczny.

Panamera Hybrid może mocą maksymalną nawet 380 koni mechanicznych. Podczas wolnej jazdy w korkach, auto będzie napędzane za pomocą jednostki elektrycznej. Kiedy trzeba będzie wyprzedzić, oba silniki będą pracowały równocześnie. Średnie spalanie auta ma nie przekroczyć 9 litrów benzyny.

Podobnie jednak jak w przypadku Panamery Lang, kogo obchodzi poziom spalania w sportowym aucie wartym tyle, co dwa mieszkania w średniej wielkości miastach? Z drugiej strony jednak kupno hybrydowej Panamery ma pewien sens. W końcu samo auto w sobie jest pewnym kompromisem. Kompromisem pomiędzy sportowymi osiągami, a dwiema parami drzwi. Dlaczego nie pójść na drugi kompromis. Ten byłby pomiędzy osiągami, a spalaniem.

Tak czy inaczej, wszystkim miłośnikom hybryd pozostaje poczekać do marcowego salonu w Genewie.

Źródło: WCF

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił