Hybrydowa Škoda Vision RS jedzie do Paryża. Czym nas zaskoczy?

Czeski producent podgrzewa atmosferę przed tegorocznym Międzynarodowym Salonem Samochodowym w Paryżu. Zaprezentuje tam dwa ciekawe modele. Jednym z nich będzie hybrydowa Škoda Vision RS.

Czy właśnie tak będzie wyglądał następca Rapida?Czy właśnie tak będzie wyglądał następca Rapida?
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

To zapowiedź kompaktowego hatchbacka i jednocześnie przedsmak kierunku stylistycznego, w jakim Škoda zamierza podążać w przyszłości. To nie pierwsze oficjalne wizualizacje przedstawiające model Vision RS. Tym razem jednak do kilku nowych grafik Czesi dorzucili też informacje o napędzie, który okazuje się hybrydą silnika spalinowego i elektrycznego, z możliwością podróżowania wyłącznie na samym prądzie.

1,5-litrowy motor TSI został wsparty jednostką elektryczną, co zaowocowało całkowitą mocą na poziomie 242 KM. To wystarczy, by osiągać setkę w 7,1 s. Nie jest to może najbardziej imponujący rezultat, ale też nie ma na co narzekać. Tym bardziej, że koncept Škody umożliwia podróżowanie bez użycia silnika spalinowego na dystansie nawet do 70 km.

Po wyczerpaniu akumulatora o pojemności 13 kWh można naładować go z domowego gniazdka. Cały proces trwa 2,5 h. Ponadto auto jest oczywiście wyposażone w system odzyskiwania energii kinetycznej, co przyczynia się do mniejszego zapotrzebowania na prąd podczas jazdy.

Wnioskując po najnowszych wizualizacjach, Vision RS będzie prezentować się naprawdę agresywnie. Duże koła, światła LED, ostre wloty powietrza i wysoko poprowadzona linia okien sprawiają muskularne wrażenie. Pytanie jak wiele z tych elementów znajdzie zastosowanie w ewentualnej wersji produkcyjnej. Szczegółów dowiemy się 2 października w Paryżu, gdzie koncepcyjny kompakt stanie obok Kodiaqa RS - najmocniejszego SUV-a w historii czeskiej marki.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa