Huawei rozwija technologię autonomicznej jazdy. Premiera przed 2025 rokiem

Huawei to kolejny technologiczny gigant, który wkracza w świat motoryzacji. W najbliższych latach Chińczycy zamierzają zająć się rozwojem systemów autonomicznej jazdy. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, gotowe rozwiązania zobaczymy najpóźniej w 2025 roku.

Chiński Seres SF5 to auto naszpikowane multimediami Huawei.Chiński Seres SF5 to auto naszpikowane multimediami Huawei.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Huawej
Aleksander Ruciński

Apple, Google i Xiaomi nie są jedynymi markami technologicznymi inwestującymi w motoryzację. Do tego grona dołącza również Huawei, który od niedawna dostarcza multimedia dla niektórych chińskich producentów, a w przyszłości zamierza poszerzyć działalność o technologie autonomicznej jazdy.

Podczas niedawnej, branżowej konferencji, szef działu smart vehicle w Huawei, Wang Jun, zdradził ambitne plany dotyczące rozwoju marki w świecie motoryzacji. "Celem naszego zespołu jest prawdziwie bezzałogowy samochód pasażerski w 2025 roku" - powiedział Jun, lecz nie sprecyzował czy mowa o samodzielnie stworzonym pojeździe, czy też własnej technologii zastosowanej w aucie innej marki. Ta druga opcja wydaje się bardziej prawdopodobna.

W kwietniu 2021 roku Huawei pochwalił się, że zamierza zainwestować ponad miliard dolarów w rozwój elektromobilności w partnerstwie z koncernami BAIC, Chongqing Changan Automobile Co. i Guangzhou Automobile Group Co. Te firmy będą też zapewne pierwszymi odbiorcami rozwiązań z zakresu autonomicznej jazdy Huawei.

Zgodnie z zapowiedziami systemy Huawei mają pozwolić na przejechanie nawet 1000 km bez interwencji kierowcy. To odważne zapewnienie, tym bardziej że do jego realizacji poza niezawodnym sprzętem i oprogramowaniem niezbędna jest też właściwa infrastruktura. Jak będzie? Przekonamy się nie później niż za 4 lata.

Wybrane dla Ciebie

Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę