Hondy najbardziej niezawodne, Bentley na końcu - nowy ranking niezawodności

What Car? i Warranty Direct przedstawiły nowy ranking niezawodności.

Obraz
Mariusz Zmysłowski

Lista została stworzona na podstawie danych ubezpieczeniowych dla samochodów wieku od 3 do 8 lat. Auta były szeregowane na podstawie częstotliwości występowania usterek, wieku, przebiegu oraz kosztów napraw. Ostatni punkt mógł okazać się kluczowy dla uplasowania marek luksusowych na końcu stawki. Jak zauważyli przedstawiciele marki Bentley, w ich samochodach stosowane są podzespoły najwyższej jakości, dlatego jeśli dochodzi do awarii, jest ona z założenia kosztowna. Również Porsche nie jest zadowolone z metodologii badania. Przedstawiciele niemieckiej sportowej marki zauważają, że nie objęło ono nawet dwóch procent wszystkich ich samochodów w danym wieku.

Pierwsze miejsce wśród modeli przypadło Hondzie Jazz razem z Mitsubishi Lancerem. Obydwa auta wyróżniły się niskimi kosztami napraw oraz rzadkimi usterkami. Najgorzej wypadło Audi RS6, które psuło się stosunkowo często, a średni rachunek za naprawy wynosił 1003 funty (równowartość ok. 5600 zł).

Obraz

Najczęstszym powodem awarii były usterki związane z elektryką. Dotyczyły one 22 procent przypadków. Z dużą częstotliwością pojawiały się także problemy z zawieszeniem. Na drugim końcu zestawienia problematycznych podzespołów jest klimatyzacja. Z jej awariami borykało się tylko 2% samochodów.

Średni wskaźnik niezawodności w rankingu przedstawionym przez What Car? i Warranty Direct wynosi 100 i jest to poziom odniesienia dla wyników poszczególnych marek. W badaniu nie brały udziału modele, których dane obejmowały mniej niż 50 egzemplarzy.

W poniższym zestawieniu wszystkie przebiegi zostały przeliczone z oryginalnych danych w milach na kilometry oraz z funtów brytyjskich na złotówki po kursie obowiązującym 17 kwietnia 2015, gdzie 1 GBP = 5,59 PLN. W przypadku kosztów należy mieć na uwadze, że ceny w Polsce mogą różnić się ze względu na różne uwarunkowania ekonomiczne.

5 najbardziej niezawodnych marek według What Car? i Warranty Direct:

Wskaźnik niezawodności: 41

Średni przebieg: 81,9 tys. km

Średni koszt napraw: 1879,93 zł

Maksymalny koszt napraw: 16 306,88 zł

Wskaźnik niezawodności: 48

Średni przebieg: 63,2 tys. km

Średni koszt napraw: 1433,11 zł

Maksymalny koszt napraw: 9430,39 zł

Wskaźnik niezawodności: 66

Średni przebieg: 81,5 tys. km

Średni koszt napraw: 2116,97 zł

Maksymalny koszt napraw: 28 097,94 zł

Wskaźnik niezawodności: 82

Średni przebieg: 57,9 tys. km

Średni koszt napraw: 1444,92 zł

Maksymalny koszt napraw: 11 859,91 zł

Wskaźnik niezawodności: 82

Średni przebieg: 76,7 tys. km

Średni koszt napraw: 2230,04 zł

Maksymalny koszt napraw: 25 450,13 zł

5 najbardziej zawodnych marek według What Car? i Warranty Direct:

Wskaźnik niezawodności: 221

Średni przebieg: 84,4 tys. km

Średni koszt napraw: 2235,91 zł

Maksymalny koszt napraw: 20 973,94 zł

Wskaźnik niezawodności: 223

Średni przebieg: 95 tys. km

Średni koszt napraw: 2884,85 zł

Maksymalny koszt napraw: 86 411,92 zł

Wskaźnik niezawodności: 227

Średni przebieg: 84,6 tys. km

Średni koszt napraw: 2462,15 zł

Maksymalny koszt napraw: 20 497,06 zł

Wskaźnik niezawodności: 380

Średni przebieg: 67,1 tys. km

Średni koszt napraw: 4391,18 zł

Maksymalny koszt napraw: 57 919,83 zł

Wskaźnik niezawodności: 637

Średni przebieg: 61,3 tys. km

Średni koszt napraw: 3797,70 zł

Maksymalny koszt napraw: 47 053,70 zł

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił