Honda wycofuje się z Formuły 1. Po sezonie 2021 będzie rozwijać ekologiczne napędy

Honda, której silniki w ostatnich czasach coraz lepiej radziły sobie w Formule 1, ogłosiła rozstanie z królową motorsportu. Sezon 2021 będzie pożegnaniem japońskiego producenta, który w przyszłości zamierza skupić się głównie na rozwoju alternatywnych źródeł napędu.

Alpha Tauri i Red Bull to 2 zespoły wykorzystujące silniki Hondy w F1.Alpha Tauri i Red Bull to 2 zespoły wykorzystujące silniki Hondy w F1.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Red Bull i Alpha Tauri muszą szukać nowego dostawcy silników. Honda, której ostatnio szło naprawdę nieźle, postanowiła bowiem wycofać się z Formuły 1 wraz z końcem sezonu 2021. Z marketingowego punktu widzenia jest to całkowicie niezrozumiała decyzja, która z pewnością zaskoczyła wielu fanów marki, jak i kibiców obu zespołów.

Japończycy postanowili jednak zweryfikować swoje priorytety i uznali, że w kolejnych latach skupią się przede wszystkim na rozwoju ekologicznych rozwiązań. Niestety silniki Formuły 1, choć hybrydowe, trudno zaliczyć do tego grona.

Warto wspomnieć, że od sezonu 2022 obowiązywać będą zupełnie nowe regulacje techniczne w Formule 1. Dostosowanie napędu do nowych wymogów byłoby z pewnością bardzo kosztowne, więc wycofanie się w sezonie 2021 wydaje się logicznym krokiem.

Honda podkreśla, że jej głównym celem jest osiągnięcie ekologicznej neutralności do 2050 roku. W kolejnych latach firma będzie więc rozwijać napędy elektryczne oraz udoskonalać technologię ogniw paliwowych. Niedawno producent zaprezentował swój pierwszy elektryczny model - Hondę e. W planach są już jednak kolejne propozycje wykorzystujące czyste silniki.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej