Honda wycofa się z Formuły 1, ale nie do końca. Znamy zasady współpracy

O tym, że Honda zamierza wycofać się z Formuły 1, wiadomo nie od dziś, jednakże ci, którzy spodziewają się całkowitego rozstania, są w błędzie. Królowa motorsportu zawsze bowiem będzie zasługiwała na szczególne miejsce w sercach Japończyków.

Honda żegna się z Formułą 1 - przynajmniej oficjalnieHonda żegna się z Formułą 1 - przynajmniej oficjalnie
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Honda
Aleksander Ruciński

Podczas niedawnej konferencji Hondy i zespołów Red Bulla poznaliśmy dalsze plany dotyczące współpracy obu stron. Teoretycznie Honda, zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, oficjalnie pożegna się z F1 wraz z końcem sezonu 2021. W kolejnych latach wciąż jednak będzie aktywnie wspierać Red Bulla.

Zarówno Red Bull Racing, jak i Alpha Tauri mogą liczyć na pomoc Japończyków w całym sezonie 2022. Rok później budową silników oficjalnie zajmie się już nowy oddział Red Bull Powertrains, który jednak wciąż będzie mógł korzystać z know-how oraz wsparcia pracowników Hondy.

Co ważne, współpraca nie ograniczy się wyłącznie do inżynieryjnych zawiłości. Będzie też dotyczyć programów rozwoju młodych kierowców czy działań marketingowych nie tylko w Formule 1, ale w ogóle w świecie motorsportu.

Od 2022 roku Red Bull Powertains będzie korzystał z własności intelektualnej Hondy w kwestii jednostek napędowych. Honda z kolei będzie wspomagała Red Bulla poprzez montaż silników i wsparcie inżynieryjne na torze w sezonie 2022. Od 2023 roku odpowiedzialność za produkcję i serwisowanie jednostek przejmie Red Bull.

  • Współpraca Red Bulla z Hondą była bardzo udana i choć nasze relacje w F1 ulegają zmianie, nikt z nas nie chce, żeby to był koniec tej historii - powiedział Christian Horner, szef zespołu Red Bull Racing. - Jesteśmy bardzo zadowoleni, że projekt Red Bull Powertrains będzie wspierany przez Hondę, technicznie i operacyjnie w 2022 roku. Dzięki temu przejście Red Bulla do statusu producenta jednostek napędowych powinno być bezproblemowe - dodał

Warto zaznaczyć, że w planach jest także transfer pracowników Honda Racing Development UK do Red Bull Powertrains, co oznacza, że cała zmiana jest bardziej zabiegiem marketingowym niż faktycznym rozstaniem z dotychczasową ekipą.

W obliczu coraz większej roli ekologii i alternatywnych źródeł napędu jest to zrozumiała decyzja. Honda zapowiedziała bowiem, że w kolejnych latach zamierza stać się bardziej "zieloną" marką. Obecność w spalinowej F1 z pewnością nie byłaby czymś, co dobrze koreluje z takim wizerunkiem.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Nagrywanie policjantów: co warto wiedzieć, by uniknąć problemów
Nagrywanie policjantów: co warto wiedzieć, by uniknąć problemów
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem, czy całoroczne sprawdzą się latem. Test opon w warunkach drogowych
Sprawdziłem, czy całoroczne sprawdzą się latem. Test opon w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam