Honda traci na produkcji Fit, CR-Z oraz Insight!

Rynek Stanów Zjednoczonych jest dla Hondy bardzo ważnym polem bitwy z Toyotą oraz autami rodzimej produkcji. Ze względu na bardzo wysoki kurs jena japoński producent ma problemy finansowe, ponieważ do każdej Hondy Fit, CR-Z i Insight sprzedanej w USA firma musi dokładać.

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

Rynek Stanów Zjednoczonych jest dla Hondy bardzo ważnym polem bitwy z Toyotą oraz autami rodzimej produkcji. Ze względu na bardzo wysoki kurs jena japoński producent ma problemy finansowe, ponieważ do każdej Hondy Fit, CR-Z i Insight sprzedanej w USA firma musi dokładać.

Głównym celem każdego producenta, dużego czy małego, jest zarabianie pieniędzy. Podobnie jest z koncernami motoryzacyjnymi, które zarabiają na produkcji i sprzedaży aut, serwisowaniu ich oraz produkowaniu części zamiennych.

Z punktu widzenia marketingowców relacje klienta z producentem to nieustanny proces, w którym zgodnie z idealnym scenariuszem klient kupuje nowe auto, jeździ nim przez 4-5 lat, po czym decyduje się na kupno nowego modelu - i tak w kółko. Dlatego właśnie ciągła obecność w każdym z segmentów, w którym marka występuje, ma tak duże znaczenie.

Obraz

Doskonale zdaje sobie z tego sprawę Honda, która nie przestała oferować w Stanach Zjednoczonych modeli Fit, czyli europejskiego Jazz, CR-Z oraz głównego konkurenta Toyoty Prius, Hondy Insight. Ze względu na bardzo wysoki kurs jena (ok. 80 jenów to 1 dolar) produkcja aut w Japonii i import do Ameryki przestały się opłacać. To właśnie przez to już teraz Honda dokłada do produkcji każdego z tych modeli.

Ten problem da się rozwiązać w bardzo prosty sposób - przenieść produkcję do Stanów Zjednoczonych lub do któregoś z krajów Ameryki Południowej. Nie zawsze jest to jednak możliwe, a już teraz około 85% aut sprzedawanych przez Hondę w Ameryce Północnej powstaje właśnie na tym kontynencie. Twardy orzech do zgryzienia, i do tego drogi.

Źródło: Autoblog

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Koniec płacenia na bramkach. Idzie zmiana na chorwackich autostradach
Koniec płacenia na bramkach. Idzie zmiana na chorwackich autostradach
Elektryczny Golf później niż planowano. To kwestia pieniędzy
Elektryczny Golf później niż planowano. To kwestia pieniędzy
Potężne kary w 2026 r. Sprawdzają każdą umowę na auto
Potężne kary w 2026 r. Sprawdzają każdą umowę na auto
Szef stylistów BMW tłumaczy modę na duże grille. Chodzi o Chiny
Szef stylistów BMW tłumaczy modę na duże grille. Chodzi o Chiny
Coraz popularniejsze, ale "okropne w obsłudze". Szef marki krytykuje
Coraz popularniejsze, ale "okropne w obsłudze". Szef marki krytykuje
Rozbili chińskie auto. Poważna wada wyszła na jaw
Rozbili chińskie auto. Poważna wada wyszła na jaw
Nowy sprzęt na A4. Jedziesz 140 km/h? I tak dostaniesz mandat
Nowy sprzęt na A4. Jedziesz 140 km/h? I tak dostaniesz mandat
Pojechałem na giełdę w Słomczynie poszukać samochodów. Wróciłem z 50 groszami w kieszeni
Pojechałem na giełdę w Słomczynie poszukać samochodów. Wróciłem z 50 groszami w kieszeni
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut