WAŻNE
TERAZ

Polska wygrywa z Finlandią - taką reprezentację chcemy oglądać!

Używana Honda Prelude V - typowe awarie i problemy

Specjalnie na prośbę jednego z naszych Czytelników postanowiliśmy prześwietlić piątą generację Hondy Prelude. To sportowe auto może być ciekawą propozycją dla młodego kierowcy szukającego sportowych emocji, odstraszać jednak mogą drogie części i wysokie zużycie paliwa.

Honda PreludeHonda Prelude
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Honda
Artur Kuśmierzak

Ten sportowy japoński samochód zadebiutował w 1996 roku, a dopiero 5 lat później producent zdecydował się na poszerzenie listy wyposażenia. W tym samym roku zakończono również produkcję tego modelu, a w jego miejscu pojawiła się nowocześniejsza Integra. Pod maską Hondy pracował jeden z następujących silników:

  • R4 16V 2,0 (135 KM)
  • R4 16V 2,2 VTEC (185- 200 KM)

Jak na sportowy samochód przystało wszystkie jednostki napędowe zasilane są benzyną. Którą z nich warto wybrać? Z 2,0-litrową jednostką bazową Prelude przyśpiesza od zera do setki w niewiele ponad 9 sekund, ale za to jest stosunkowo bezproblemowa i tania w serwisowaniu. Jednak w ruchu miejskim może spalić nawet 13 l/ 100 km. Drugim silnikiem, który warto polecić jest oczywiście legendarny VTEC. Co prawda utrzymanie Preludy z takim motorem do tanich nie należy, ale za to odwdzięczy się ona dobrymi osiągami (7,5 sekundy do 100 km/h).

Honda Prelude
Honda Prelude © mat. prasowe / Honda

Niestety mimo tego, że Honda Prelude to sportowe coupe to z powodu nierównego rozkładu masy (ciężki przód i zbyt lekki tył) samochód niezbyt dobrze radzi sobie na zakrętach, zwłaszcza przy większych prędkościach. Ponadto na nierównych drogach  dość odczuwalne jest podskakiwanie lekkiego tyłu pojazdu. Najczęściej spotykanym problemem jest korozja, która pojawia się na nadkolach i progach.

Honda Prelude
Honda Prelude © mat. prasowe / Honda

W autach z instalacją gazową może też wystąpić zjawisko nadmiernego zużycia oleju silnikowego, falowania obrotów oraz gaśnięcie silnika na biegu jałowym. Uszkodzeniu może ulec też uszczelka chłodnicy oleju, objawem takiej usterki jest dość szybko wyciekający olej przy włączonym silniku co dodatkowo powoduje opóźnioną zmianę biegów lub wypięcie się ich w czasie zwiększania prędkości obrotowej silnika. Następstwem takiej awarii może być zniszczenie automatycznej skrzyni biegów.

Honda Prelude
Honda Prelude © mat. prasowe / Honda

Niektóre Hondy miewają problemy z sondą lambda. Kupując Prelude musimy się też przygotować na wymianę łożysk kół, które ze względu na zaawansowany wiek auta mogą zawieść w każdej chwili. Przerdzewienie układu wydechowego to problem, który również może wystąpić w tym modelu. Nietrwałe okazują się być również silniczek wentylatora oraz uszczelki szyberdachu, które z czasem się wykruszają przepuszczając wodę.

Honda Prelude
Honda Prelude © mat. prasowe / Honda

Przy większych  przebiegach wymiany wymagają metalowo-gumowe elementy w przednich i tylnych wahaczach, a także półosie napędowe. Podsumowując, Honda Prelude to samochód dla miłośników dynamicznej jazdy, którym nie przeszkadza mały zakres regulacji kierownicy, niewygodne wsiadanie oraz zbyt krótkie siedziska foteli. Najtańsze egzemplarze znajdziemy na portalach aukcyjnych już za około 8 000 zł.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy