Honda Micro Commuter Concept - mobilna stacja dokująca

Na targi motoryzacyjne do Tokio Honda przywiozła małe, miejskie auto, które przypomina trochę futurystyczną wersję Smarta ForTwo o napędzie elektrycznym. Przyjrzyjmy się dokładniej wizji o nazwie Micro Commuter Concept.

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

Na targi motoryzacyjne do Tokio Honda przywiozła małe, miejskie auto, które przypomina trochę futurystyczną wersję Smarta ForTwo o napędzie elektrycznym. Przyjrzyjmy się dokładniej wizji o nazwie Micro Commuter Concept.

Smart ForTwo osiągnął sukces, ponieważ nie był zbyt wielki, ale z łatwością pomieścił dwójkę pasażerów oraz ich zakupy, gwarantując jednocześnie dość wysoki poziom bezpieczeństwa i przyzwoite właściwości jezdne.

Auto oferowało także możliwość zmiany kolorowych paneli, dzięki czemu łatwo było je dopasować do indywidualnych wymagań estetycznych. Podobne rozwiązanie zastosowała Honda w prototypie o nazwie Micro Commuter Concept. Tutaj także pojawiły się ciekawie stylizowane kolorowe dokładki urozmaicające wygląd tego auta, które przypomina trochę hybrydę Smarta z nowoczesnym żelazkiem.

Honda Micro Commuter Concept
Honda Micro Commuter Concept

Pod względem kolorystycznym we wnętrzu jest niewiele lepiej. Ilość wolnego miejsca imponuje, dżojstiki do sterowania pojazdem przypominają trochę uchwyty, a kolor i wygląd materiałów wykończeniowych przywodzą na myśl raczej salę operacyjną niż samochód. Trzymiejscowy pojazd wyposażony jest w ciekawe rozwiązanie - stację dokującą do telefonu komórkowego.

Na ekranie urządzenia wyświetlają się parametry auta. Micro Commuter jest oczywiście napędzany silnikiem elektrycznym, który dzięki mocy 22 KM gwarantuje przyspieszenie od 0 do 60 km/h, czyli do prędkości maksymalnej, w 7,4 s. Zasięg wynosi tylko 60 km, jednak pełne ładowanie baterii ma trwać krócej niż godzinę. Po wszystkim pojazd prawdopodobnie wysyła do kierowcy wiadomość.

Bez wątpienia ciekawy projekt, a pomysł zastosowania stacji dokującej oraz wymiany danych z telefonem, nie tylko w celu wykonywania połączeń, z pewnością już wkrótce do nas zawita, nie tylko w formie konceptu.

  • Honda Micro Commuter Concept
  • Honda Micro Commuter Concept
  • Honda Micro Commuter Concept
  • Honda Micro Commuter Concept
  • Honda Micro Commuter Concept
  • Honda Micro Commuter Concept
  • Honda Micro Commuter Concept
  • Honda Micro Commuter Concept
  • Honda Micro Commuter Concept
  • Honda Micro Commuter Concept
  • Honda Micro Commuter Concept
  • Honda Micro Commuter Concept
  • Honda Micro Commuter Concept
  • Honda Micro Commuter Concept
[1/14] Honda Micro Commuter Concept Źródło zdjęć: |

Źródło: WCF

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ruszyła akcja policji. Będzie trwała przez tydzień
Ruszyła akcja policji. Będzie trwała przez tydzień
Koniec płacenia na bramkach. Idzie zmiana na chorwackich autostradach
Koniec płacenia na bramkach. Idzie zmiana na chorwackich autostradach
Test: Toyota Hilux GR Sport II – dokładnie taka, jak trzeba
Test: Toyota Hilux GR Sport II – dokładnie taka, jak trzeba
Elektryczny Golf później niż planowano. To kwestia pieniędzy
Elektryczny Golf później niż planowano. To kwestia pieniędzy
Potężne kary w 2026 r. Sprawdzają każdą umowę na auto
Potężne kary w 2026 r. Sprawdzają każdą umowę na auto
Szef stylistów BMW tłumaczy modę na duże grille. Chodzi o Chiny
Szef stylistów BMW tłumaczy modę na duże grille. Chodzi o Chiny
Coraz popularniejsze, ale "okropne w obsłudze". Szef marki krytykuje
Coraz popularniejsze, ale "okropne w obsłudze". Szef marki krytykuje
Rozbili chińskie auto. Poważna wada wyszła na jaw
Rozbili chińskie auto. Poważna wada wyszła na jaw
Nowy sprzęt na A4. Jedziesz 140 km/h? I tak dostaniesz mandat
Nowy sprzęt na A4. Jedziesz 140 km/h? I tak dostaniesz mandat
Pojechałem na giełdę w Słomczynie poszukać samochodów. Wróciłem z 50 groszami w kieszeni
Pojechałem na giełdę w Słomczynie poszukać samochodów. Wróciłem z 50 groszami w kieszeni
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić