Zwycięzcą World Car of the Year 2012 został Volkswagen up!

Finał tegorocznego plebiscytu World Car of the Year rozegrał się w niemieckiej grupie. W szranki stanęły BMW serii 3, Porsche 911 oraz Volkswagen up!. Zwyciężył maluch dla ludu. Dlaczego wybór jury padł właśnie na ten wóz?

Volkswagen up!Volkswagen up!
Mariusz Zmysłowski

Finał tegorocznego plebiscytu World Car of the Year rozegrał się w niemieckiej grupie. W szranki stanęły BMW serii 3, Porsche 911 oraz Volkswagen up!. Zwyciężył maluch dla ludu. Dlaczego wybór jury padł właśnie na ten wóz?

Światowy Samochód Roku 2012 wytypował zespół składający się z 66 dziennikarzy motoryzacyjnych z 25 krajów. Na sukces małego Volkswagena złożyła się praca stylistów i inżynierów. Wspólnie ze specjalistami od produktu stworzyli oni samochód idealny na obecne czasy. W niewielkim nadwoziu drzemie duży potencjał, ponieważ udało się efektywnie wykorzystać wnętrze, zapewnić dobry poziom bezpieczeństwa podczas jazdy i niską szkodliwość dla środowiska.

Volkswagen up!
Volkswagen up!

W Niemczech Volkswagen miał powody do radości już niedługo po wprowadzeniu modelu up! do produkcji. Miejski maluch na wstępie zajął czołową pozycję wśród rejestrowanych u naszych zachodnich sąsiadów nowych samochodów. Niedługo później w testach zderzeniowych Euro NCAP up! zdobył 5 gwiazdek, czyli maksymalną notę. Dodatkowo organizacja przyznała małemu Volkswagenowi wyróżnienie Advanced Award za system awaryjnego hamowania w mieście.

up! jest nie tylko bezpieczny, ale również udany stylistycznie. Złotą nagrodę iF Design Award niemieckiemu malcowi przyznał instytut stylistyczny iF. O kolejnych wyróżnieniach, jakie zdobył up!, można by mówić bardzo długo.

Volkswagen up!
Volkswagen up!

Czyżby miejski Volkswagen był skazany na sukces? Na to wygląda. Przypomnę, że pod jego maską zadebiutowały nowe, 3-cylindrowe silniki o mocy 60 i 75 KM, a w przyszłym roku dołączy do nich jednostka elektryczna. Mały gniazdkowóz ma nosić nazwę e-up!.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Stellantis się wycofuje. Nie chce już samych elektryków
Stellantis się wycofuje. Nie chce już samych elektryków
Ukradł "blachy" na złość. Teraz grozi mu 5 lat więzienia
Ukradł "blachy" na złość. Teraz grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik