Używana Honda CR-V II - typowe awarie i problemy

Najbardziej rozpoznawalnym autem w segmencie kompaktowych SUV-ów jest Toyota RAV4 , na rynku jest jednak równie interesująca alternatywa dla tego modelu. Samochód, którym zajmiemy się tym razem co prawda nie osiągnął takiego sukcesu rynkowego jak Toyota i nie ma też stałego napędu 4x4, ale dla osób szukających mocniejszego diesla będzie znacznie lepszym wyborem. Co to takiego? Oczywiście Honda CR-V.

Honda CR-VHonda CR-V
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Honda
Artur Kuśmierzak

II generacja Hondy CR-V zadebiutowała w 2002 roku, a już dwa lata później auto przeszło facelifting i otrzymało 140-konnego diesla, który dzięki wysokiemu maksymalnemu momentowi obrotowemu (340 Nm) zapewnia auto doskonałą jak na ten segment dynamikę. Produkcję II generacji kompaktowego SUVa Hondy zakończono w 2006 roku, kiedy to światło dzienne ujrzała III generacja modelu CR-V.

Silniki

  • R4 2,0 i-VTEC (150 KM)
  • R4 2,4 i-VTEC (160 KM)

Diesle:

  • R4 2,2 i-CTDi (140 KM)

Który z silników zasługuję na uwagę? Każda z wymienionych wyżej jednostek napędowych została skonstruowana z japońską typową dla tej marki precyzją i dokładnością, w związku z tym nie sprawiają one żadnych problemów. Tym razem skupimy się bardzie na dynamice silników niż na ich awaryjności. Według nas najlepszym wyborem będzie 2,2-litrowy diesel, który dzięki przyzwoitej mocy i wysokiemu momentowi obrotowemu zapewnia najlepszą dynamikę, a na dodatek najmniejsze zużycie paliwa.

Honda CR-V
Honda CR-V © mat. prasowe / Honda

Nie musimy się też obawiać typowych usterek spotykanych w silnikach wysokoprężnych, bo konstrukcja i-CTDi jest najmniej awaryjnym motorem diesla dostępnym na rynku. Wariant 2,0 i-VTEC jest zdecydowanie za słaby do tego auta, a silnik 2,4 to jednostka dostępna jedynie w autach oferowanych w USA, które często dysponowały jedynie napędem na przednią oś.

Dane techniczne

Honda CR-V II generacji na naszym rynku była dostępna z elektronicznie dołączanym napędem na 4 koła, w USA oferowany był także wariant FWD. Do dyspozycji mamy albo 5- i 6-biegową przekładnię manualną albo 4- i 5-stopniowy automat. Niestety wersja wysokoprężna nie była oferowana wraz ze skrzynią automatyczną. Model CR-V dysponuje zawieszeniem niezależnym i typowym jak na tę klasę aut nadwoziem samonośnym zamkniętym. W testach zderzeniowych Euro NCAP II generacja CR-V otrzymała 4 gwiazdki.

Awaryjność

Co najczęściej psuje się w tym aucie? Przede wszystkim niektóre elementy zawieszenia, a szczególnie gumy łączników stabilizatora oraz sworznie wahaczy – niestety w tym drugim przypadku wymiany wymaga cała zwrotnica co znacznie podnosi koszty naprawy. Przed zakupem wypatrzonego przez nas egzemplarza warto też sprawdzić stan amortyzatorów, z których lubi wyciekać olej. Użytkownicy CR-V narzekają też na częste uszkodzenia zawiasów drzwi.

Honda CR-V
Honda CR-V © mat. prasowe / Honda

A jak jest z osprzętem silnika? Tu również próżno szukać poważnych usterek, jedynym elementem, który może ulec awarii jest właściwie tylko alternator. Uwaga na auta, których użytkownicy sprawdzali ich możliwości w terenie – takie egzemplarze często borykają się z problemem uszkodzonych pomp odpowiedzialnych za działanie napędu na 4 koła.

Naszym zdaniem

Honda CR-V II to jeden z ciekawszych i najmniej awaryjnych kompaktowych SUV-ów dostępnych na rynku, którego możemy mieć już za około 30 000 zł. Oprócz rewelacyjnego silnika diesla i jednego z największych bagażników w swojej klasie CR-V niestety nie oferuje zbyt dużo. Wyposażenie tego modelu ogranicza się wyłącznie do niezbędnego minimum, najczęściej jest tu klimatyzacja i elektrycznie otwierane szyby co w dzisiejszych czasach jest standardem. Ze względu na niewielki prześwit i elektronicznie dołączany napęd na 4 koła nie możemy też liczyć na dobre własności terenowe tego auta.

Wybrane dla Ciebie

Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy