Nowa Honda Civic Type R (2015) – komplet informacji! [aktualizacja]

Mamy już komplet informacji technicznych na temat nowego Civica Type R.

Obraz
Marcin Łobodziński

Honda przedstawia samochód jako „auto wyścigowe do codziennego użytku” i zapewnia, że Civic Type R wyznacza nowe standardy w klasie przednionapędowych, ostrych hatchbacków.

Bodaj najważniejszym elementem tego modelu jest silnik 2,0 VTEC Turbo – to połączenie było do tej pory znane tylko miłośnikom tuningu. Najnowszą jednostkę Hondy wyposażono we wtrysk bezpośredni. Co interesujące, silnik osiąga nie 280, ale 310 KM przy 6500 obr./min i 400 Nm przy 2500 obr./min. Ta druga wartość jest godna mocnego diesla. Odcięcie zapłonu następuje dopiero przy 7000 obr./min, więc w rodzinie Type R, można uznać ten silnik za niskoobrotowy. Producent obiecuje przyspieszenie 0-100 km/h w 5,7 s oraz prędkość maksymalną 270 km/h!

Dużo uwagi skupiono wokół aerodynamiki, co pozwoliło wygenerować duży docisk zapewniający stabilne prowadzenie przy wysokich prędkościach. Nie jest to domeną przednionapędowych samochodów. Prace nad przednim splitterem, potężnym spojlerem tylnym, prawdziwie wydajnym dyfuzorem oraz wlotami powietrza zapewniającymi odpowiednią wymianę ciepła prowadzono w tunelu aerodynamicznym w Japonii i posłużono się m. in. metodą CFD. Testy samochodu w warunkach rzeczywistych prowadzono na jednych z najtrudniejszych torów świata jakimi są Suzuka i Nürburgring.

Obraz

Honda Civic Type R została wyposażona w innowacyjne zawieszenie z czteropunktowym systemem adaptacyjnego tłumienia Adaptive Damper System. Pozwala ono na stałą kontrolę ruchu każdego koła oraz do minimum ogranicza negatywne obciążenia kół podczas dynamicznego przyspieszania i hamowania. Minimalizuje również przechyły nadwozia.

New Honda Civic Type R IX (2015) - exhaust & engine sound before reveal

System Dual Axis Strut Front Suspension ogranicza o 50 procent w stosunku do standardowego Civica wpływ napędu na przednią oś podczas przyspieszania. W tylnej osi nie zrezygnowano ze sprawdzonej belki skrętnej w kształcie litery H. Uzupełnieniem jest elektryczne wspomaganie kierownicy typu Dual Pinion.

Obraz

Samochód obuto w opony o rozmiarze 235/35 R19 przygotowane przez Continentala tylko dla tego modelu. Układ hamulcowy obejmuje nawiercane przednie tarcze o średnicy 350 mm oraz 4-tłoczkowe zaciski.

New Honda Civic Type R IX (2015) - dynamic B roll

Tryb R+ wyzwala jeszcze więcej energii i chęci do szybkiej jazdy. Po naciśnięciu „magicznego guziczka”, Civic Type R jest jeszcze bardziej zwarty i gotowy do działania. Zawieszenie sztywnieje o 30 procent, a układ kierowniczy jeszcze bardziej się wyostrza i traci nieco z siły wspomagania. Reakcje silnika stają się jeszcze żywsze.

Obraz

Dla kierowców chcących komfortowo podróżować na co dzień nowym Type R przygotowano GT Pack obejmujący bogate wyposażenie z zakresu komfortu i bezpieczeństwa, w tym Advanced Driver Assist System oraz multimediami Honda Connect i 320-watowym systemem audio z odtwarzaczem CD i 8 głośnikami z wysokiej półki.

New Honda Civic Type R IX (2015) - reveal before Geneva Motor Show

Nowa Honda Civic Type R trafi do salonów latem. Cennik, czas uzyskany na torze Nürburgring i szczegółowe dane techniczne zostaną ogłoszone niebawem.

[aktualizacja 3 marca]

Znamy już oficjalny czas przejazdu Północnej Pętli toru Nürburgring. Honda Civic Type R uzyskując 7:50,63 min jest obecnie rekordzistką w klasie samochodów produkcyjnych z napędem na przednie koła. Trzeba tu zaznaczyć, że niedawno przeprowadzono wymianę nawierzchni na tym legendarnym torze, co mogło wpłynąć na osiągane czasy przejazdów. Nie mamy informacji o tym, kiedy dokonano próby bicia rekordu. Prawdopodobnie niebawem rywale tacy jak Seat i Renault wypuszczą swoje załogi by spróbować odebrać Hondzie koronę.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.