Honda City powraca, ale tym razem nie jest brzydkim sedanem

Honda pochwaliła się swoją najnowszą propozycją w segmencie B. Mowa o modelu City, który właśnie zadebiutował w Tajlandii. Analizując jego zalety, można śmiało stwierdzić, że mógłby też odnieść sukces w Europie.

City w kwestii wymiarów wykracza poza segment B.City w kwestii wymiarów wykracza poza segment B.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Honda City Polakom kojarzy się przede wszystkim z niezbyt urodziwym, niewielkim autem, które w 4 ostatnich generacjach występowało z nadwoziem typu sedan. Teraz Japończycy powrócili do korzeni, ponownie tworząc miejskiego hatchbacka - tak jak w 1. i 2. odsłonie. W przeciwieństwie jednak do City z lat 80. i 90. nowe wydanie jest całkiem spore - z długością 4345 mm może być traktowane jak kompakt.

Mało tego, samochód wygląda całkiem nieźle, łącząc diodowe, wąskie reflektory z - charakterystyczną dla nowych hond - szeroką atrapą chłodnicy. Producent chwali się też praktycznym charakterem pojazdu - wnętrze można zaaranżować na wiele sposobów, składając kanapę lub przednie fotele.

Pod maską nowej City znajdziemy tylko jeden silnik - to 1-litrowa, doładowana 3-cylindrówka, znana chociażby z Civika. Motor ten generuje 120 KM, co powinno być wystarczającą wartością dla auta o raczej miejskim przeznaczeniu. Oczywiście tradycyjnie dla rynku azjatyckiego, za przeniesienie napędu odpowiada bezstopniowa przekładnia CVT.

Istnieje wiele możliwych konfiguracji kabiny.
Istnieje wiele możliwych konfiguracji kabiny. © mat. prasowe

Całkiem nieźle wygląda też kokpit. Jest prosty i ma dużo fizycznych przycisków, a przy tym oferuje nowoczesne multimedia z nawigacją i kamerą cofania. Wiele zależy jednak od konkretnej wersji wyposażenia. Samochód będzie dostępny w Tajlandii i nic nie wskazuje, aby miał trafić do Europy. Szkoda, gdyż takie auto mogłoby odnieść sukces. Byłoby alternatywą dla niektórych modeli z segmentów B i C.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/15] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Do tych samochodów już nikt nie wrócił. Należały do ofiar zamachu na WTC z 11 września 2001
Do tych samochodów już nikt nie wrócił. Należały do ofiar zamachu na WTC z 11 września 2001
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych