Honda chce wrócić do Formuły 1 

Pod koniec 2008 roku, który nie był zbyt udany dla Hondy, japoński producent postanowił wycofać się z Formuły 1 i skupić na mniejszych, tańszych seriach wyścigowych. Teraz Honda zaczyna myśleć o powrocie do królowej sportów motorowych.

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

Pod koniec 2008 roku, który nie był zbyt udany dla Hondy, japoński producent postanowił wycofać się z Formuły 1 i skupić na mniejszych, tańszych seriach wyścigowych. Teraz Honda zaczyna myśleć o powrocie do królowej sportów motorowych.

Mimo wszystko to nie była mądra decyzja. Budowa bolidu Hondy na sezon 2009 była bardzo skomplikowanym procesem, który pochłonął mnóstwo funduszy. 2009 był szczególnym rokiem, ponieważ to właśnie wtedy w F1 przeprowadzono małą rewolucję, przenosząc przyczepność aerodynamiczną na mechaniczną i tak naprawdę żaden zespół nie wiedział, czego można się spodziewać.

Kiedy projekt był już niemal zakończony, Honda ogłosiła, że w związku z ogólnoświatowym kryzysem wycofuje się z Formuły 1. Ross Brawn, pracujący wówczas dla Hondy, odkupił istniejący zespół i przekształcił go w Brawn GP. Kierowcy musieli zrezygnować z większych zarobków, a ekipa została zdziesiątkowana. Pomimo to Brawny zdominowały sezon 2009, a Jenson Button został wówczas mistrzem świata.

Ciekaw jestem, ile razy Takeo Fukui, który poinformował media o wycofaniu się Hondy z F1, nie mógł spać przez tę decyzję. Od tego czasu pojawiają się plotki, że Honda rozważa powrót do Formuły 1. Tym razem jednak w wywiadzie dla brytyjskiego Autocar Yoshiharu Yamamoto, członek zarządu japońskiej marki oraz dyrektor działu badań i rozwoju, przyznał, że Honda chciałaby znowu startować w królowej sportów motorowych.

To najwyższa seria sportów motorowych, która wymaga olbrzymiego poświęcenia. Prawdą jednak jest, że przyglądamy się tym wyścigom i liczymy, że pewnego dnia będziemy mogli w nich ponownie wziąć udział.

Fabryczne zespoły są bardzo ważne dla Formuły 1, dlatego każda tego typu plotka czy informacja czytana między słowami jest dobrą wieścią. Może wówczas Toyota także postanowiłaby wrócić do F1?

Źródło: Formula1.pl

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Elektryczny Golf później niż planowano. To kwestia pieniędzy
Elektryczny Golf później niż planowano. To kwestia pieniędzy
Potężne kary w 2026 r. Sprawdzają każdą umowę na auto
Potężne kary w 2026 r. Sprawdzają każdą umowę na auto
Szef stylistów BMW tłumaczy modę na duże grille. Chodzi o Chiny
Szef stylistów BMW tłumaczy modę na duże grille. Chodzi o Chiny
Coraz popularniejsze, ale "okropne w obsłudze". Szef marki krytykuje
Coraz popularniejsze, ale "okropne w obsłudze". Szef marki krytykuje
Rozbili chińskie auto. Poważna wada wyszła na jaw
Rozbili chińskie auto. Poważna wada wyszła na jaw
Nowy sprzęt na A4. Jedziesz 140 km/h? I tak dostaniesz mandat
Nowy sprzęt na A4. Jedziesz 140 km/h? I tak dostaniesz mandat
Pojechałem na giełdę w Słomczynie poszukać samochodów. Wróciłem z 50 groszami w kieszeni
Pojechałem na giełdę w Słomczynie poszukać samochodów. Wróciłem z 50 groszami w kieszeni
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki