Honda AC-X Concept - odpoczynek za kierownicą

O Hondzie AC-X słyszymy już nie pierwszy raz. Nowe informacje na temat tego modelu są bardzo ciekawe, ale też dość tajemnicze.

Honda AC-X Concept (Tokyo Motor Show 2011)Honda AC-X Concept (Tokyo Motor Show 2011)
Piotr Ślusarczyk

Hondzie AC-X słyszymy już nie pierwszy raz. Nowe informacje na temat tego modelu są bardzo ciekawe, ale też dość tajemnicze.

AC-X to skrót od "Advanced Cruiser Experience". Świadczy on o tym, że AC-X ma być czymś więcej niż tylko środkiem transportu. Zresztą sami przedstawiciele Hondy mówią, że samochód zapewnia komfortowe i przyjemne doznania z jazdy zarówno w mieście, jak i na dłuższych dystansach. Na dłuższe wycieczki nie wystarczy jednak praca tylko napędu elektrycznego (50 km jazdy z prędkością do 100 km/h). Aby AC-X pojechał dalej, będzie musiał się włączyć silnik spalinowy, którym jest niespełna 130-konna jednostka o pojemności 1,6 l.

Najciekawszy w tym aucie jest tryb jazdy automatycznej. Na razie nie wiadomo, czym dokładnie jest ani tym bardziej jak działa, ale wiadomo, że ma odciążyć kierowcę i pozwolić mu się odprężyć podczas jazdy. Przedstawiciele marki mówią, że testowano ten system w starym bolidzie Formuły 1 Hondy, i deklarują, że polepszył on czasy okrążeń.

Honda AC-X Concept (Tokyo Motor Show 2011)
Honda AC-X Concept (Tokyo Motor Show 2011)

Honda prawdopodobnie już w 2012 roku planuje wypuścić na rynek limitowaną wersję podobnej hybrydy. Ile w tym modelu zostanie z prezentowanego prototypu i czy na pokładzie znajdzie się tajemniczy system, tego na razie nie wiadomo.

  • Honda AC-X Concept (Tokyo Motor Show 2011)
  • Honda AC-X Concept (Tokyo Motor Show 2011)
  • Honda AC-X Concept (Tokyo Motor Show 2011)
  • Honda AC-X Concept (Tokyo Motor Show 2011)
  • Honda AC-X Concept (Tokyo Motor Show 2011)
  • Honda AC-X Concept (Tokyo Motor Show 2011)
  • Honda AC-X Concept (Tokyo Motor Show 2011)
  • Honda AC-X Concept (Tokyo Motor Show 2011)
  • Honda AC-X Concept (Tokyo Motor Show 2011)
  • Honda AC-X Concept (Tokyo Motor Show 2011)
  • Honda AC-X Concept (Tokyo Motor Show 2011)
  • Honda AC-X Concept (Tokyo Motor Show 2011)
  • Honda AC-X Concept (Tokyo Motor Show 2011)
  • Honda AC-X Concept (Tokyo Motor Show 2011)
  • Honda AC-X Concept (Tokyo Motor Show 2011)
[1/15] Honda AC-X Concept (Tokyo Motor Show 2011) Źródło zdjęć: |

Źródło: WCF

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Koniec płacenia na bramkach. Idzie zmiana na chorwackich autostradach
Koniec płacenia na bramkach. Idzie zmiana na chorwackich autostradach
Test: Toyota Hilux GR Sport II – dokładnie taka, jak trzeba
Test: Toyota Hilux GR Sport II – dokładnie taka, jak trzeba
Elektryczny Golf później niż planowano. To kwestia pieniędzy
Elektryczny Golf później niż planowano. To kwestia pieniędzy
Potężne kary w 2026 r. Sprawdzają każdą umowę na auto
Potężne kary w 2026 r. Sprawdzają każdą umowę na auto
Szef stylistów BMW tłumaczy modę na duże grille. Chodzi o Chiny
Szef stylistów BMW tłumaczy modę na duże grille. Chodzi o Chiny
Coraz popularniejsze, ale "okropne w obsłudze". Szef marki krytykuje
Coraz popularniejsze, ale "okropne w obsłudze". Szef marki krytykuje
Rozbili chińskie auto. Poważna wada wyszła na jaw
Rozbili chińskie auto. Poważna wada wyszła na jaw
Nowy sprzęt na A4. Jedziesz 140 km/h? I tak dostaniesz mandat
Nowy sprzęt na A4. Jedziesz 140 km/h? I tak dostaniesz mandat
Pojechałem na giełdę w Słomczynie poszukać samochodów. Wróciłem z 50 groszami w kieszeni
Pojechałem na giełdę w Słomczynie poszukać samochodów. Wróciłem z 50 groszami w kieszeni
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S