Holenderska marka zapowiada powrót. Ma być przeciwieństwem współczesnej motoryzacji

Kolejny rok, kolejne plotki w sprawie Spykera. Holenderski producent, który od lat zmaga się z problemami finansowymi, zapowiada wielki powrót. Ma być to możliwe dzięki wsparciu rosyjskich inwestorów.

Preliator to ostatni dotychczasowy model markiPreliator to ostatni dotychczasowy model marki
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Spyker
Aleksander Ruciński

Boris Rotenberg i Michail Pessis - oto nazwiska osób mających stać za powrotem Spykera. Rotenberg jest właścicielem zespołów wyścigowych SMP Racing i BR Engineering, a Pessis współwłaścicielem SMP Racing, właścicielem salonu Morady w Mediolanie i niemieckiego R-Company GMBH specjalizującego się w obrocie luksusowymi pojazdami.

Nie dziwcie się, jeśli wszystko to brzmi dość znajomo, gdyż dokładnie te same osoby były stronami wcześniejszej umowy ze Spykerem, która nie doszła do skutku. Po tych wydarzeniach dyrektor marki, Victor Muller złożył wniosek o upadłość. Teraz ma być inaczej.

  • Umowa o współpracy, którą dziś potwierdziliśmy jest punktem wyjścia do odbudowy Spykera na solidnych fundamentach. Z lepszymi zasobami finansowymi i technicznymi niż kiedykolwiek wcześniej - stwierdził Muller w oświadczeniu.

Ze wstępnych raportów wynika, że w pierwszej kolejności na rynek trafią modele, które znaliśmy już wcześniej. Mowa o C8 Preliator, B6 Venator i SUV-ie D8 Peking-to-Paris. Produkcja ma wystartować już w 2022 roku, gdy tylko strony sformalizują umowę i zabezpieczą prawa do znaków towarowych.

Co interesujące, cały proces powstawania nowych aut będzie miał międzynarodowy charakter. Karoserie z włókna węglowego mają pochodzić z Rosji, rozwiązania techniczne z Rosji i Niemiec, a sama produkcja ma odbywać się w Holandii.

Przedstawiciele Spykera podkreślają, że chcą być ostoją prawdziwej motoryzacji w świecie zmierzającym ku elektromobilności.

  • Istnieje niesłabnący popyt na prawdziwe samochody sportowe, które działają na wszystkie zmysły. Będziemy zaspokajać potrzeby tej grupy entuzjastów. Oczywiście także z wykorzystaniem układów hybrydowych. Jednak jeszcze przez wiele lat sercem każdego spykera będzie spalinowe V8 - mówi Muller.

Odważne słowa i imponująca wizja przyszłości. Trzymajcie kciuki, by tym razem się udało.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów