WAŻNE
TERAZ

Polska wygrywa z Finlandią - taką reprezentację chcemy oglądać!

Herbert Diess nie będzie już szefem Volkswagena. Odchodzi po kilku trudnych latach

Dyrektor generalny Grupy Volkswagena Herbert Diess ustąpi ze stanowiska z dniem 1 września 2022 roku. Zastąpi go szef Porsche, Oliver Blume.

Herbert Diess oddaje stery w młodsze ręceHerbert Diess oddaje stery w młodsze ręce
Źródło zdjęć: © fot. Wikimedia
Aleksander Ruciński

Herbert Diess to jedna z najbardziej rozpoznawalnych twarzy współczesnej motoryzacji i postać budząca sporo kontrowersji w branży. 63-letni dziś Niemiec objął pieczę nad Volkswagenem w wyjątkowo trudnym okresie, gdyż tuż po wybuchu afery dieselgate. Przez lata intensywnie pracował nad zmianą kierunku, tworząc podstawy pod elektryczną przyszłość.

Hans Dieter Poetsch, przewodniczący rady nadzorczej koncernu, cytowany przez agencję Reuters, oficjalnie podziękował Diessowi, wskazując na jego kluczową rolę w transformacji firmy: "Nie tylko przeprowadził firmę przez niezwykle wzburzone wody, ale także wdrożył fundamentalnie nową strategię" - powiedział.

Decyzja o odejściu za porozumieniem stron raczej nie była wielkim zaskoczeniem dla branży. Pytania o przyszłość Diessa w Volkswagenie pojawiały się już bowiem od dłuższego czasu - głównie w kontekście tarć z radą pracowniczą i związkami zawodowymi. Serwis Automotive News Europe powołujący się na wewnętrzne źródła donosi również o rozbieżnościach dotyczących rozwoju samochodów elektrycznych i autonomicznych.

1 września 2022 roku Diess ustąpi ze stanowiska, a jego miejsce zajmie obecny szef Porsche, Oliver Blume, pracujący w koncernie od 1994 roku. W swojej karierze zajmował kierownicze pozycje w Audi, Seacie, Volkswagenie i Porsche, gdzie od 2015 roku jest prezesem zarządu. Młodszy, ale bardzo doświadczony Blume wprowadzi koncern w kolejny etap transformacji ku elektromobilności.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy