Hennessey Venom GT w rękach Jaya Leno [wideo]

Jay Leno to z pewnością jeden z najbardziej medialnych kolekcjonerów samochodów na świecie. Wielu producentów drogich i unikatowych pojazdów powierza w jego ręce swoje produkty, aby wystawił im subiektywną notę i opowiedział o wrażeniach z jazdy. Zobaczcie wideo, na którym amerykański komik i pasjonat motoryzacji wraz z konstruktorem pojazdu po raz pierwszy prezentują Hennessey Venom GT.

Hennessey Venom GTHennessey Venom GT
Rafał Warecki

Jay Leno to z pewnością jeden z najbardziej medialnych kolekcjonerów samochodów na świecie. Wielu producentów drogich i unikatowych pojazdów powierza w jego ręce swoje produkty, aby wystawił im subiektywną notę i opowiedział o wrażeniach z jazdy. Zobaczcie wideo, na którym amerykański komik i pasjonat motoryzacji wraz z konstruktorem pojazdu po raz pierwszy prezentują Hennessey Venom GT.

Brytyjsko-amerykańskie monstrum bazuje na elementach lekkiej, aluminiowej konstrukcji nośnej Lotusa Elise, która została odpowiednio zmodyfikowana na potrzeby nowego projektu. Mocno spokrewniony z Lotusem jest także kształt nadwozia (wykonano je z włókna węglowego). Całość waży około 1100 kg, co w połączeniu z monstrualną jednostką napędową sprawia, że adrenalina wylewa się uszami.

Obraz

W początkowym zamyśle konstruktorów pojazd miał być napędzany za pomocą umieszczonej centralnie jednostki V10 o pojemności 8,4 litra, pochodzącej z Dodge Vipera, stanęło jednak na kilku odmianach V8 o litrażu 6,2 z Corvette ZR1 (LS9). Zależnie od wybranego poziomu modyfikacji i rodzaju doładowania silnika Venom GT może zaoferować od 735 KM do 1217 KM mocy i od 1007 Nm do 1540 Nm momentu obrotowego!

Najmocniejsza wersja potrzebuje zaledwie 2,4 sekundy na osiągnięcie prędkości 100 km/h, najsłabsza natomiast pół sekundy więcej. Prędkość maksymalna szacowana jest na 416-440 km/h. Cena także uzależniona jest od tego, jaką odmianę zamówimy, koszt budowy Hennessey Venom GT waha się od 600 000 do około 1 000 000 dolarów. Planowana produkcja to 10 egzemplarzy rocznie. Jak to jeździ? Zobaczcie sami.

Źródło: ZerCustoms

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej