Hamann przerabia BMW X3 

Dość długo Hamann Motorsport nie pojawiał się na łamach Autokultu. Dziś ten tuner zaprezentował swoją wersję BMW X3 oraz podał informacje o pakietach modyfikacyjnych dostępnych do tego auta.

Obraz
Olgierd Lachowski

X3 to niewielki model SUV-a lub - jak to BMW woli nazywać swoje samochody tego typu - SAV (czyli Sports Activity Vehicle). Monachijski koncern samochodowy produkuje go od 2003 roku. Od 2010 roku wytwarzana jest druga generacja tego popularnego auta.

Obecnie BMW udostępnia X3 w siedmiu wersjach silnikowych, które korzystają łącznie z czterech jednostek napędowych. Odmiany xDrive18d i xDrive20d mają 2-litrowy motor wysokoprężny o mocy - w zależności od wersji - 143 KM lub 184 KM. Podobnie jest z X3 xDrive30d i X3 xDrive35d, które mają wspólny silnik o zapłonie samoczynnym o objętości skokowej 3,0 l. Ta rzędowa 6-cylindrowa konstrukcja z doładowaniem legitymuje się mocą (zależnie od wersji) 258 KM albo 313 KM.

Hamann Motorsport informuje, że najmocniejszy z turbodiesli po modyfikacji oprogramowania zarządzającego silnikiem może pochwalić się mocą aż 355 KM, a jego maksymalny moment obrotowy wzrasta z 630 Nm do 695 Nm.

Obraz

Z jednostkami benzynowymi jest podobnie jak z dieslami. Wersje xDrive20i oraz xDrive28i wyposażone są w 4-cylindrową konstrukcję o objętości skokowej 2,0 l, która dzięki pomocy turbosprężarki odznacza się mocą 184 KM (20i) lub 258 KM (28i). Topowym silnikiem wśród benzynowców jest rzędowy 6-cylindrowiec cechujący się objętością skokową 3,0 l. Ten motor także ma turbodoładowanie i bezpośredni wtrysk paliwa (tak samo zresztą jak wszystkie pozostałe) i może pochwalić się mocą 306 KM i momentem obrotowym 400 Nm. Agregat instalowany jest w xDrive35i.

Najmocniejszy z silników o zapłonie iskrowym po wgraniu przez Hamanna nowego programu do ECU charakteryzuje się mocą 348 KM i maksymalnym momentem obrotowym 449 Nm. Niestety, choć w informacji prasowej podanej przez tunera jest wyraźnie napisane, że wszystkie konstrukcje mogą być poddane chiptuningowi, to nie ma żadnych konkretnych danych, jak sprawa przedstawia się w przypadku słabszych motorów.

Specjaliści z Laupheim proponują także wymianę standardowych sprężyn zawieszenia na progresywne odpowiedniki o długości mniejszej o 35 mm.

Obraz

Jak na ostatnie projekty Hamanna zmiany optyczne są bardzo ubogie, ponieważ nadwozie SUV-a pozostało nietknięte. Z drugiej strony nie wiadomo, co będzie, gdy jednak styliści tunera zasiądą do projektowania. Aż strach... Na razie poprzestano na wciśnięciu ogromnych, bo aż 22-calowych felg o szerokości 9,0" z przodu i 10,5" z tyłu. Do wyboru są na szczęście także obręcze o mniejszych średnicach. Opony dostarcza firma Vredestein.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/3] Źródło zdjęć: |

Źródło: Hamann

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów