Grupa PSA będzie produkować samochody dostawcze w Gliwicach od 2021 roku

Francuska Grupa PSA, w skład której wchodzą cztery duże marki Citroën, Peugeot, Opel i Vauxhall wraz z końcem 2021 roku uruchomi produkcję dużych samochodów dostawczych w Gliwicach. Będą to zupełnie nowe pojazdy opracowane bez udziału producenta zewnętrznego.

Fabryka w Gliwicach będzie produkować auta dostawcze.Fabryka w Gliwicach będzie produkować auta dostawcze.
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Marcin Łobodziński

Auta powstaną na platformie opracowanej przez Francuzów i będą autorskim projektem PSA. Do tej pory modele Citroën Jumper oraz Peugeot Boxer były dziełem Włochów. Bazowały bowiem na Fiacie Ducato. Z kolei ich konkurent Opel Movano, to nic innego jak Renault Master. Wraz z końcem 2021 roku to się zmieni.

Samochody nowej generacji będą produkowane w polskiej fabryce w Gliwicach, gdzie do tej pory montowano Astrę i Cascadę. Potwierdziliśmy, że wszystkie modele czterech marek będą wyjeżdżały z polskiej fabryki.

Citroen i Peugeot zrezygnują z pomocy FCA w produkcji aut dostawczych
Citroen i Peugeot zrezygnują z pomocy FCA w produkcji aut dostawczych © fot. mat. prasowe

– Ta dobra wiadomość dla Gliwic jest dowodem na to, że nasz program wzorcowego zakładu, Excellent Plant Program, jest realizowany we wszystkich europejskich lokalizacjach z wykorzystaniem synergii i wydajności. Wydajność przemysłowa będzie czynnikiem decydującym dla realizacji naszych ambicji względem rynku samochodów dostawczych, gwarantując klientom najlepszą ofertę naszych wszystkich marek w tym segmencie – powiedział Yann Vincent, wiceprezes ds. produkcji i łańcucha dostaw Groupe PSA.

– Decyzja o uruchomieniu produkcji dużych samochodów dostawczych jest mocnym fundamentem dla przyszłości gliwickiej lokalizacji i jednocześnie dużym wyzwaniem, aby osiągnąć najwyższy poziom wydajności i jakości, który spełni oczekiwania naszych klientów biznesowych. Zademonstrujemy w najbliższych latach zdolność adaptacji naszych procesów do produkcji tego typu samochodów, potwierdzając tym samym pokładane w nas zaufanie – powiedział Andrzej Korpak, dyrektor gliwickiego zakładu Groupe PSA.

Opel Movano to tak naprawdę Renault Master. Od 2021 roku będzie inaczej.
Opel Movano to tak naprawdę Renault Master. Od 2021 roku będzie inaczej. © fot. mat. prasowe

Zakład zostanie przekształcony, aby ulokować w nim produkcję lekkich samochodów dostawczych i zaadaptować go do specjalnej platformy przeznaczonej dla dużych vanów. Inwestycja ma na celu zapewnienie zdolności produkcyjnych do 100 000 dużych samochodów dostawczych rocznie.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik emitujący tyle co nic
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik emitujący tyle co nic
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy