GM zapowiada redukcję masy i zwiększenie zasięgu gniazdkowozów

Poza brakiem odpowiedniej infrastruktury, która może być jednak tylko kwestią czasu, największym problemem aut o napędzie elektrycznym jest niewielki zasięg, przez który ciężko uznać je za jedyne pojazdy do codziennego użytku. General Motors twierdzi, że już wkrótce będziemy świadkami małej rewolucji.

Chevrolet Spark EVChevrolet Spark EV
Bartosz Pokrzywiński

Poza brakiem odpowiedniej infrastruktury, która może być jednak tylko kwestią czasu, największym problemem aut o napędzie elektrycznym jest niewielki zasięg, przez który ciężko uznać je za jedyne pojazdy do codziennego użytku. General Motors twierdzi, że już wkrótce będziemy świadkami małej rewolucji.

Ekologiczna propaganda, na którą wszystkie koncerny wydają ogromne pieniądze, podobnie jak na zapowiedzi aut o napędzie elektrycznym, które później nie powstają, bardzo widoczna jest zwłaszcza w przypadku gniazdkowozów. Wszyscy wciąż powtarzają, że to samochody nie emitujące CO2, nie myśląc skąd bierze się prąd w gniazdku i nie biorąc pod uwagę jak bardzo środowisko cierpi na samym wyprodukowaniu baterii do tego typu pojazdów.

Tym razem jednak Dan Akerson poruszył inny temat. Dyrektor zarządzający koncernu General Motors wystąpił na konferencji IHS CERAWeek i zapowiedział, że już wkrótce będziemy świadkami małej rewolucji technologicznej w przypadku baterii.

Chevrolet Spark EV
Chevrolet Spark EV

Podobno GM testuje dwa różne rozwiązania pozwalające wydłużyć żywotność baterii litowo-jonowych. Dzięki jednemu z nich maksymalny zasięg gniazdkowozów miałby oscylować w granicy 160 km, podczas gdy dzięki drugiemu, zwiększyłby się on aż do 320 km, co wydaje się już w miarę akceptowalną odległością.

Ponadto Akerson poruszył temat redukcji masy, zapowiadając, że koncern General Motors chce obniżyć masę przygotowywanego auta o napędzie elektrycznym, aż o 15% do 2016 roku. Mowa tutaj oczywiście o wykorzystaniu włókna węglowego czy aluminium. Według Akersona odchudzenie auta o 10% oznacza zmniejszenie spalania aż o 6,5%. Za kilka lat okaże się czy zapowiedzi te były prawdą.

Źródło: WCF

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.