GM pracuje nad samodzielnie jeżdżącymi samochodami

Już od jakiegoś czasu mówiło się, że w przyszłości samochody będą się automatycznie prowadziły, a pasażerom pozostanie obserwowanie otoczenia. Teraz jednak coraz łatwiej w to uwierzyć, a koncern General Motors chce udowodnić, ze to możliwe.

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

Już od jakiegoś czasu mówiło się, że w przyszłości samochody będą się automatycznie prowadziły, a pasażerom pozostanie obserwowanie otoczenia. Teraz jednak coraz łatwiej w to uwierzyć, a koncern General Motors chce udowodnić, ze to możliwe.

Pojawiały się już próby stworzenia samosterujących się aut. Był słynny Volkswagen Passat, który radzi sobie na drogach bez pomocy kierowcy, jednak koncern General Motors chce udowodnić, że jest możliwe wprowadzenie takiego rozwiązania w życie jeszcze przed 2020 rokiem.

W zeszłym tygodniu w Orlando na Florydzie odbyła się konferencja poświęcona inteligentnym systemom transportowym, na której pojawił się Alan Tuab, wiceszef działu sprzedaży i rozwoju GM.

Technologia, którą rozwijamy, ma w przyszłości znacznie wspomagać kierowcę lub całkowicie przejąć kontrolę nad pojazdem. Kluczową sprawą jest oczywiście bezpieczeństwo. W przyszłości nasze systemy mają całkowicie wyeliminować wypadki i kolizje, ostrzegając kierowców, jeszcze zanim znajdą się oni w niebezpiecznej sytuacji.

Można się więc domyślić, że GM chce połączyć wszystkie inteligentne dobrodziejstwa znane z dzisiejszych aut, czyli m.in. aktywny tempomat, czujniki, kamery, nawigację GPS, asystenta hamowania oraz asystenta utrzymania pasa ruchu.

W ciągu kilku najbliższych lat auta amerykańskiego koncernu będą więc coraz bardziej bogato wyposażone w tego typu gadżety, aż wreszcie GM zbuduje prototyp, który będzie samodzielnie jeździł dzięki współpracy tych wynalazków.

Źródło: WCF

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

"Wilcze oczy" można spotkać przy drodze. Tłumaczymy, czym są
"Wilcze oczy" można spotkać przy drodze. Tłumaczymy, czym są
Nowe prawo UE. Bruksela chce zmian w samochodach
Nowe prawo UE. Bruksela chce zmian w samochodach
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny