23 mln euro dla prezesa. Branża wrze po decyzji Stellantis

Carlos Tavares, prezes koncernu Stellantis ma powody do zadowolenia. Akcjonariusze firmy przegłosowali zgodę na proponowane kwoty. Są one na tyle duże, że budzą kontrowersje wśród opinii publicznej.

Carlos Tavares, chief executive officer of Stellantis NV , during the unveiling of the all-electric Jeep Avenger SUV on the opening day of the Paris Motor Show in Paris, France, on Monday, Oct. 17, 2022. The risk of Chinese manufacturers grabbing market share in Europe "is there," but it's "marginal" compared to what the European Union offered to the Chinese competition in terms of opening up the region's auto market, said Tavares. Photographer: Nathan Laine/Bloomberg via Getty ImagesCarlos Tavares ma się z czego cieszyć
Źródło zdjęć: © GETTY | Bloomberg
Aleksander Ruciński

Jak informuje serwis "Automotive News Europe" głosowanie konsultacyjne przebiegło pomyślnie dla Tavaresa i reszty kadry zarządzającej. Blisko 80 proc. akcjonariuszy zagłosowało za przyjęciem proponowanych wynagrodzeń za rok 2022.

Na mocy postanowień całkowite wynagrodzenie Tavaresa, w tym długoterminowe zachęty, wyniosło 23,5 mln euro. To o 4,3 mln euro więcej niż kwota za rok 2021. Decyzję umotywowano rekordowymi wynikami koncernu Stellantis.

– Raport wynagrodzeń odpowiada naszemu przekonaniu o nagradzaniu wyników popartych ambitnymi celami – stwierdził John Elkann, prezes zarządu Stellantis.

Wynagrodzenie Tavaresa będące jednym z najwyższych w branży to przedmiot krytyki ze strony związków zawodowych i polityków. Szczególnie we Francji borykającej się z kryzysem i rosnącymi kosztami życia.

Wybrane dla Ciebie

Unia chce tanich aut. Wcześniej je zabiła
Unia chce tanich aut. Wcześniej je zabiła
VW powierzył mu stworzenie amerykańskiej marki. Tak Niemcy chcą podbić USA, wykorzystując zamysł Trumpa
VW powierzył mu stworzenie amerykańskiej marki. Tak Niemcy chcą podbić USA, wykorzystując zamysł Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Octavia za mniej niż 500 zł miesięcznie. Czyżby presja Chińczyków?
Octavia za mniej niż 500 zł miesięcznie. Czyżby presja Chińczyków?
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy