Giorgetto Giugiaro odszedł z Italdesign, swoje udziały sprzedał Audi

Legendarny stylista zakończył przygodę z marką, którą sam zbudował.

Obraz
Mariusz Zmysłowski

Studi Italiani Realizzazione Prototipi S.p.A zostało założone w 1968 roku w Moncalieri we Włoszech przez Giorgetto Giugiaro i Aldo Mantovaniego. Firma później przerodziła się w Italdesign Giugiaro. W 2010 roku 90,1% udziałów w firmie Giorgetto Giugiaro sprzedał Audi. Reszta udziałów pozostała w rękach jego i jego syna Fabrizio.

28 czerwca 2015 Audi pozyskało pozostałą część firmy. Dzień później, w poniedziałek, Giugiaro opuścił szeregi zarządu firmy. Oficjalne informacje mówią, że chce on skupić się bardziej na swoich prywatnych sprawach.

Biuro projektowe Italdesign Giugiaro będzie dalej rozwijane. Do końca roku ma zatrudnić 250 nowych pracowników. Firma, należąca teraz w pełni do Audi zajmuje się nie tylko stylistyką pojazdów, ale także packagingiem, prototypowaniem, zarządzaniem projektami i innymi pracami inżynierskimi związanymi nie tylko z przemysłem motoryzacyjnym.

Wczoraj pisaliśmy o Maserati Boomerang, które zostanie wystawione na licytację przez dom aukcyjny Bonhams. Jest to jedno z dzieł Giorgetto Giugiaro. Lista jego dokonań obejmuje także Alfę Romeo Brera, Alfę Romeo Giulia Sprint GT, Alfę Romeo 159, Lotusa Esprit, BMW M1 i M1 Homage Concept, Maserati Borę, Meraka, 3200 GT, De Tomaso Mangustę, DeLoreana DMC-12, Volkswagena Scirocco (1974), pierwszą generację Volkswagena Golfa, a także Daewoo Lanosa, Fiata Uno, Punto i Cinquecento. Giorgetto Giugiaro projektował także aparaty fotograficzne Nikona, broń Beretty, motocykle, w tym Ducati 860 GT oraz zegarki.

Czy doczekamy się jeszcze jakichś projektów spod ręki tego legendarnego już stylisty? Jeśli planuje on zająć się swoimi prywatnymi sprawami i przy tym opuścił pokład firmy, którą sam stworzył, można przypuszczać, że kończy swoją karierę zawodową. Pozostawia jednak po sobie niesamowitą spuściznę, którą zawsze będziemy łączyć z jego nazwiskiem. Giugiaro odpowiada za tak wielką liczbę samochodów, że można śmiało uznać, że należy do osób, które miały największy wpływ na kształt motoryzacji współczesnej i tej z lat minionych.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.