Genewa: Skoda Superb (ostatecznie) oficjalnie!

Po tylu przeciekach na temat Skody Superb wreszcie doczekaliśmy się oficjalnego stanowiska firmy w jej temacie. Wiemy już na pewno, że auto zostanie zaprezentowane podczas marcowych targów w Genewie. Zanim jednak zagłębimy się w tematykę silników, pozwólcie, że opiszę dopiero co opatentowany przez Skodę system TWINDOOR.

Obraz
Mateusz Gajewski

Po tylu przeciekach na temat Skody Superb wreszcie doczekaliśmy się oficjalnego stanowiska firmy w jej temacie. Wiemy już na pewno, że auto zostanie zaprezentowane podczas marcowych targów w Genewie. Zanim jednak zagłębimy się w tematykę silników, pozwólcie, że opiszę dopiero co opatentowany przez Skodę system TWINDOOR.

Trzeba im przyznać, że wpadli na świetny pomysł, patent ten na pewno wielu osobom w życiu się przyda. Cała zabawa polega na tym, iż "TWINDOOR" to nic innego, jak nowoczesny system otwierania... tylnej klapy bagażnika. Działa on na dwa sposoby - możemy więc albo uchylić lekko samą pokrywę bagażnika (w celu włożenia tam małego bagażu jak np. aktówka, bądź torebka), albo otworzyć cały bagażnik wraz z tylną szybą. Moim zdaniem świetne posunięcie, lecz jednak rodzi ono małą nieścisłość - bowiem nie wiemy teraz, czy nowy Superb jest 5cio drzwiowym liftbackiem, czy może sedanem?!

Wróćmy do tematyki silników. Nowy model Superb zostanie wyposażony w sześć jednostek - połowa diesla, połowa benzyniaki. Do wyboru mamy albo ręczną przekładnię biegów, bądź też automatyczną skrzynię DSG.

Jeśli chodzi o wersje benzynowe, to sprawa przedstawia się następująco: 1,4 TSI (125KM); 1,8 TSI (160KM), oraz najmocniejsza wersja, która zostanie wprowadzona na rynek nieco później niż wcześniej wspomniane silniki, czyli 3,6 FSI V6 (260KM). Ten ostatni silnik będzie serwowany jedynie z automatyczną przekładnią oraz napędem na wszystkie cztery koła.

Dieslowe wersje zostaną wyposażone w silniki 1.9 TDI PD DPF (105 HP), 2.0 TDI PD DPF (140 HP) oraz całkiem nowy 2.0 TDI CR DPF (175 HP).

Ponadto Skoda zapowiedziała, że nowy Superb będzie miał na pokładzie sporo nowoczesnej elektroniki, jak chociażby system AFS (Adaptive Frontlight System), który ma za zadanie tak dopasować geometrię promieni światła z naszych przednich lamp, aby kierowca zawsze widział wszystko jak najlepiej w różnych warunkach, ale i jednocześnie nie utrudniał jazdy innym użytkownikom drogi. Poza tym przewidziano też dotykowy ekran nawigacji satelitarnej, czy twardy dysk.

Źródło: carscoop[block position="inside"]10792[/block]

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

"Wilcze oczy" można spotkać przy drodze. Tłumaczymy, czym są
"Wilcze oczy" można spotkać przy drodze. Tłumaczymy, czym są
Nowe prawo UE. Bruksela chce zmian w samochodach
Nowe prawo UE. Bruksela chce zmian w samochodach
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny