Geneva Motor Show 2012 [pierwszy dzień prasowy]

Nie pomyliliście się za bardzo, typując najciekawsze premiery genewskich targów. Bez wątpienia do Top 3 zaliczają się dwa koncepty i jeden samochód seryjny: Honda NSX, Mazda Takeri oraz Ferrari F12berlinetta.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
Piotr Wielgus

Nie pomyliliście się za bardzo, typując najciekawsze premiery genewskich targów. Bez wątpienia do Top 3 zaliczają się dwa koncepty i jeden samochód seryjny: Honda NSX, Mazda Takeri oraz Ferrari F12berlinetta.

Gdy dojeżdżałem na Palexpo, zauważyłem, że tłumy dziennikarzy były zdecydowanie większe niż w zeszłym roku. Na osławionym parkingu P49 trudno było wcisnąć szpilkę, autobusy dowożące na targi pękały w szwach, a na stoiskach kłębiły się tłumy. Pierwszy dzień nie pozwolił nawet na odwiedzenie wszystkich koncernów. Odwiedziłem jedynie największe stoiska, a i tam spędziłem jedynie po kilka minut.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu

Oprócz wspomnianych dwóch konceptów Hondy i Mazdy niesamowite wrażenie zrobił na mnie koncept Emerg-E Infiniti. Ciekawe modele studyjne pokazał także Chevrolet. Najważniejsze na targach są jednak ciągle premiery seryjne.

I tutaj trudno jednoznacznie wskazać najciekawszą. Na mnie największe wrażenie zrobiły Audi A3 oraz Peugeot 208 GTI. Cieszy zwłaszcza francuska premiera – Peugeot ma chyba w końcu godnego następcę 205 i 206. Ciekawie było również u Kii – nowy Cee'd (również jako Wagon) był już znany od jakiegoś czasu, ale na żywo prezentuje się jeszcze lepiej.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu

Citroën pokazał sportowe odmiany DS3 i DS4, na stoisku Fiata królował 500L, a na połączonym podeście Toyoty i Lexusa – nowy GS, koncept LF-LC oraz sportowa Toyota GT-86. Ciekawie także u Volkswagena. Spore zainteresowanie wzbudził hybrydowy koncept Cross Coupe. Marki japońskie wydawały się w małej defensywie - zresztą trudno się temu dziwić na europejskim gruncie. Oprócz skromnych premier Toyoty warte zauważenia były tylko wspomniane koncepty Hondy i Mazdy. Tuż obok Mazdy rozsiadł się Ford – z bardzo ciekawą nową Kugą, B-Maxem i Fiestą ST.

Jutro drugi, spokojniejszy dzień targów, podczas którego przyjrzę się premierom. Obszerną relację z targów przeczytacie w czwartek. Niebawem pojawi się także wybrana przez Was relacja z premiery Ferrari F12berlinetta.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/10] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Koniec płacenia na bramkach. Idzie zmiana na chorwackich autostradach
Koniec płacenia na bramkach. Idzie zmiana na chorwackich autostradach
Elektryczny Golf później niż planowano. To kwestia pieniędzy
Elektryczny Golf później niż planowano. To kwestia pieniędzy
Potężne kary w 2026 r. Sprawdzają każdą umowę na auto
Potężne kary w 2026 r. Sprawdzają każdą umowę na auto
Szef stylistów BMW tłumaczy modę na duże grille. Chodzi o Chiny
Szef stylistów BMW tłumaczy modę na duże grille. Chodzi o Chiny
Coraz popularniejsze, ale "okropne w obsłudze". Szef marki krytykuje
Coraz popularniejsze, ale "okropne w obsłudze". Szef marki krytykuje
Rozbili chińskie auto. Poważna wada wyszła na jaw
Rozbili chińskie auto. Poważna wada wyszła na jaw
Nowy sprzęt na A4. Jedziesz 140 km/h? I tak dostaniesz mandat
Nowy sprzęt na A4. Jedziesz 140 km/h? I tak dostaniesz mandat
Pojechałem na giełdę w Słomczynie poszukać samochodów. Wróciłem z 50 groszami w kieszeni
Pojechałem na giełdę w Słomczynie poszukać samochodów. Wróciłem z 50 groszami w kieszeni
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut