Gadżet z PRL-u dziś bardziej cenny niż kiedykolwiek. Wszystko przez nową metodę złodziei

Metoda "na walizkę" od jakiegoś czasu jest jednym z ulubionych sposobów złodziei na kradzież stosunkowo nowych aut. W odstraszeniu i utrudnieniu zadania przestępcom może się jednak przydać pewien gadżet, który w latach 80. i 90. miał niemal każdy.

Metoda "na walizkę"  pozwala złodziejowi wejść do cudzego auta, jak do własnegoMetoda "na walizkę" pozwala złodziejowi wejść do cudzego auta, jak do własnego
Źródło zdjęć: © fot. Policja w Strzelinie
Filip Buliński

Metoda "na walizkę" ciszy się dużą popularnością wśród złodziei z dwóch powodów — nie zwracają oni na siebie uwagi, a cały proces zajmuje kilkanaście sekund. Zagrożone są przede wszystkim auta z bezkluczykowym dostępem.

Ostatnie badanie ADAC pokazało, że tylko niewielki procent aut potrafi oprzeć się wspomnianej metodzie. Jak się przed tym zabezpieczyć? Można zainwestować w pokrowiec tłumiący sygnał, zawinąć kluczyk w folię albo schować go w garnku w domu (wszystkie metody sprawdziliśmy). Jest jeszcze jeden sposób – blokada na kierownicę.

Dla wielu osób pomysł ten może wydawać się śmieszny, jednak gadżet ten może się znów okazać przydatny. Współcześni złodzieje działają bowiem głównie w oparciu o elektronikę, a nie tak jak miało to miejsce kilka dekady temu, o narzędzia mające złamać mechaniczne zabezpieczenia.

Oprócz blokady na kierownicę równie przydatna może okazać się blokada zestawu pedałów czy dźwigni zmiany biegów. Takie zabezpieczenia wymagają już większej ingerencji złodzieja, a przede wszystkim zabierają cenny czas i sprawiają, że osoba siłująca się z blokadą zwraca na siebie uwagę.

Widok fizycznej blokady może więc skutecznie zniechęcić złodzieja, nawet jeśli już sforsował drzwi naszego pojazdu za pomocą "walizki". Oczywiście, gdy złodzieje dysponują lawetą ta metoda może okazać się zawodna, ale tu znów pojawia się aspekt czasu i zwrócenia na siebie uwagi.

Rozwiązanie to ma dwie niedoskonałości. Po pierwsze – może wyglądać dziś nieco karykaturalnie, szczególnie w luksusowych autach. Po drugie konieczność ciągłego zakładania i zdejmowania, może być uciążliwa dla kierowcy. Jednak lepsze to niż strata samochodu.

Takie blokady, w zależności od rodzaju i stopnia zaawansowania, kosztują od niespełna 100 do blisko 300 zł. Wiele osób wciąż jednak trzyma ten relikt przeszłości w piwnicy czy na strychu, dawno o nim zapominając. Skoro więc wraca moda na retro gadżety, może warto poszukać w kartonach czy skrzyniach i zaufać starym dobrym metodom?

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił