G-Power BMW M4 Convertible o mocy 600 KM 

BMW M4 to prawdziwa bestia - sprawdziliśmy to sami. G-Power uznało jednak, że standardowy poziom mocy w tym wozie to za mało.

Obraz
Mariusz Zmysłowski

Pod maską standardowego M4 pracuje 3-litrowy silnik rzędowy. Sześciocylindrowa jednostka z pomocą podwójnego doładowania generuje 431 KM i 550 Nm. To parametry, które według przeprowadzonych przez nas naukowych badań, są w stanie zdewastować opony na tylnej osi w ciągu około 30 minut i bez włączonej kontroli trakcji czynią M4 niespotykanie trudnym w opanowaniu, chyba, że masz za sobą trzy sezony startów w DTM.

No dobrze, może trochę wyolbrzymiam, ale, tak czy owak, BMW M4 to wóz z kategorii starych sportowców - mocny, wymagający i wzbudzający szacunek. To nie jest przeciętny wózek, z którym poradzi sobie każdy dzieciak. Właśnie to czyni M4 tak wyjątkowym w dobie grzecznych samochodów sportowych z licznymi elektronicznymi kagańcami.

Jak już wspomniałem, G-Power uznało, że bawarski kabriolet jest za mało dziki i narowisty i przydałoby mu się jeszcze odrobinę pieprzu. Najlepiej w postaci dodatkowych około 170 KM. Po drodze mamy jednak do dyspozycji jeszcze jeden poziom mocy, który jest nieco mniej przerażający, niż topowa, 600-konna konfiguracja.

Obraz

Układ Bi-Tronik 2 V1-ECU pozwala wycisnąć 520 KM i 700 Nm z 3-litrowego R6. To już i tak sporo. Więcej, bo aż 600 KM G-Power wyciska z M4 z pomocą nie tylko oprogramowania, ale także zmodyfikowanych turbosprężarek. Efektem jest także podbicie momentu obrotowego do pułapu 740 Nm.

W rezultacie M4 Convertible od G-Powera osiąga 100 km/h w 3 s, a jego prędkość maksymalna wynosi 320 km/h. By utrzymać całe to stuningowane wesołe miasteczko w ryzach, tuner osadził gotową bawarkę na regulowanym, sportowym zawieszeniu.

Na koniec doskonała wiadomość - w parze z modyfikacjami mechanicznymi nie poszły drastyczne ulepszenia wizualne. Auto wygląda agresywnie, ale nie jest przesadnie napompowane. G-Power, dobra robota!

G-Power BMW M4 Convertible - zdjęcia

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/7] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów