Frankfurt 2019: Porsche 911 Carrera 4 z napędem na wszystkie koła

Najnowsza odsłona Porsche 911 debiutuje w wersji Carrera 4. Łączy ona bazowy silnik i wyposażenie ze standardowym napędem na cztery koła. Taka konfiguracja wydaje się idealną opcją dla mniej wymagających klientów, którzy chcą korzystać ze sportowej legendy na co dzień - niezależnie od warunków pogodowych.

Wizualnie Carrera 4 praktycznie nie różni się od pozostałych wersji nowego 911.Wizualnie Carrera 4 praktycznie nie różni się od pozostałych wersji nowego 911.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

Pod maską Carrery 4 pracuje trzylitrowy, sześciocylindrowy silnik z podwójnym doładowaniem, który generuje wystarczające 385 KM mocy oraz 450 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Standardowo jednostka sprzężona jest z 8-stopniową, dwusprzęgłową przekładnią automatyczną PDK.

Co ciekawe, napęd na cztery koła nijak nie wpłynął na osiągi odmiany Carrera. Pierwsza setka pojawia się na liczniku po 4 sekundach w przypadku wersji coupé lub po 4,2 sekundy, jeśli zdecydujemy się na kabriolet. Identyczne czasy notuje standardowa Carrera z tylnym napędem. Jeśli jednak chodzi o wrażenia z jazdy - Carrera 4 powinna okazać się bardziej stabilna i dawać większe poczucie bezpieczeństwa - szczególnie mniej doświadczonym kierowcom.

Podobnie jak w tylnonapędowej odmianie, tutaj także można liczyć na standardowe zawieszenie adaptacyjne z dwoma trybami jazdy do wyboru - Normal i Sport. Mimo, że mamy do czynienia z najtańszą odmianą, wyposażenie nie jest odczuwalnie uboższe. Nawet wygląd, poza innym kształtem końcówek wydechu, nie zdradza obecności najsłabszego silnika pod maską.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat.prasowe

Carrera 4 może okazać się jedną z popularniejszych odmian nowego 911 z uwagi na wszechstronny charakter, pozwalający używać auta na co dzień, niezależnie od warunków. Moc wydaje się wystarczająca, a osiągi są więcej niż zadowalające. A wszystko to w całkiem atrakcyjnej cenie. Carrera z tylnym napędem kosztuje w Polsce 520 tysięcy złotych. Odmiana z cyfrą 4 nazwie będzie zapewne nieco droższa, czego dowiemy się niebawem. Sprzedaż ruszy w pierwszym kwartale 2020 roku.

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów