WAŻNE
TERAZ

"Zagrożenie atakiem". Uruchomiono syreny ostrzegawcze w Świdniku

Ferrari F8 Spider poluje na McLarena. Jest naprawdę szybkie

Ferrari zaskoczyło nas nie byle jaką premierą. Jest nią model F8 Spider - mocny i emocjonujący pojazd z otwartym dachem. Szykuje się solidny rywal dla McLarena 720S Spider. Nowa propozycja Włochów zachwyca nie tylko wyglądem, ale i osiągami.

Wygląda bardzo dobrze, a jeździ zapewne jeszcze lepiej.Wygląda bardzo dobrze, a jeździ zapewne jeszcze lepiej.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

F8 Spider jest niczym innym jak otwartą wersją modelu F8 Tributo zaprezentowanego podczas tegorocznego salonu w Genewie. Znajdziemy tu dokładnie ten sam, 720-konny silnik V8 o pojemności 3,9 litra, który dzięki podwójnemu doładowaniu zapewnia wspaniałe osiągi. Pierwsza setka pojawia się na liczniku już po 2,8 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 340 km/h. Wrażenie robi też sprint 0-200 km/h trwający 8,2 sekundy.

Co ważne, mimo braku stałego dachu i konieczności zastosowania dodatkowych wzmocnień nadwozia, auto nie przytyło znacząco w stosunku do F8 Tributo. Wersja Spider waży zaledwie 1400 kg. Spora w tym zasługa szerokiego zastosowania włókna węglowego oraz elementów układu wydechowego wykonanego z Inconelu, stosowanego m.in. w bolidach Formuły 1.

Podobnie jak w poprzedniku, jakim było 488 Spider, tutaj także mamy do czynienia ze sztywnym, elektrycznie sterowanym dachem, który można obsługiwać także podczas jazdy z prędkością nie większą niż 45 km/h. Cały proces składania lub rozkładania zajmuje około 14 sekund. Potem pozostaje już tylko cieszyć się wiatrem we włosach.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat.prasowe

Auto jest nie tylko szybsze od poprzednika, ale i doskonalsze pod względem aerodynamicznym. Ferrari twierdzi, że w F8 Spider udało się zminimalizować opory powietrza o około 10 proc. w stosunku do 488 Spider. Tutaj także, podobnie jak w F8 Tributo znajdziemy system FDE+ wpływający na pracę hamulców w zakrętach, pozwalający na uzyskanie większych prędkości bez utraty przyczepności.

Ceny F8 Spider nie są jeszcze znane, choć auto będzie zapewne nieco droższe niż zamknięta odmiana F8 Tributo, wyceniona na co najmniej 236 tysięcy euro, co stanowi równowartość około 1 miliona złotych.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/9] Źródło zdjęć: |

Wybrane dla Ciebie

Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił